Proč to tak komplikujete? Chtěl jsem k Sauberu a hotovo, řekl Räikkönen

Proč to tak komplikujete? Chtěl jsem k Sauberu a hotovo, řekl Räikkönen

Všichni si mysleli, že větší šok, než ten v podobě přestupu Daniela Ricciarda do Renaultu, přijít nemůže. Ovšem opak je pravdou. Kimi Räikkönen se totiž vrátí příští rok ke svým kořenům, do týmu Sauber.

O povýšení Charlese Leclerca do Ferrari se mluvilo řadu měsíců, s tím, že pro Kimiho Räikkönena by to byla ve Formuli 1 konečná. Ovšem posléze se objevily další spekulace, které spojovaly Icemana se sedačkou u Sauberu. Tu však většina považovala za nereálnou.

Nicméně stačilo pár dní a tyto zvěsti se staly realitou. Bezesporu talentovaný mladík z Monaka bude od nadcházející sezony oblékat overal tradiční stáje z Maranella, zatímco nejoblíbenější pilot v poli, Räikkönen, se vrátí k Sauberu. Do týmu, ve kterém odstartovala jeho hvězdná kariéra. 

 
 
 

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

Guess who’s back?! Next two years with @sauberf1team ahead! Feels extremely good to go back where it all began!

Ein Beitrag geteilt von Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) am Sep 11, 2018 um 1:13 PDT

Räikkönenův přestup vyvolal vášnivou diskuzi. Jeho příznivci jsou samozřejmě rádi, že budou jejich hrdinu vídat na startu i nadále. Rovněž lidé pohybující se v paddocku potěšila zpráva o Finovo setrvání v královně motorismu, i když v týmu, se kterým minimálně příští rok o pódia určitě bojovat nebude. „Skutečnost, že se Kimi zavázal (Sauberu) na dva roky, mi dokazuje, jak moc v něm plamen ještě žhne,“ uvedl bývalý pilot F1 Martin Brundle, ale přesto jej kritizuje: „Räikkönen je skvělý a populární pilot, ale jistým způsobem bych si přál, aby skončil, protože spousta mladých talentovaných pilotů nemá pro příští rok místo.“

Brundle tím naráží na fakt, že o místo aktuálně bojuje talentovaný Esteban Ocon, Stoffel Vandoorne či junior Mercedesu George Russell. Stejného názoru jako Brundle je také Gary Adnerson. Ten dokonce tvrdí, že 38letý závodník blokuje místo mladým pilotům jen díky vidině velkého platu, ale potřebná motivace mu schází.

Changing of the guard continues in F1. Can’t imagine Kimi wants to drive for any other team available and so farewell to a charismatic champion, and a brilliant driver. He’ll be missed, so hope he’s around in some capacity for a good while. Ferrari need to build for the future https://t.co/mNRze8vg3O

— Martin Brundle (@MBrundleF1) 11. září 2018

„Chtěl jsem vás trochu naštvat tím, že ještě dva roky zůstanu.“

K celé situaci se v Singapuru vyjádřil sám rodák z Espoo: „Co ještě chcete vědět? Všechno je přeci jasné. Už jsem to párkrát řekl – Ferrari není moje rozhodnutí. Všechno, co se stane mimo Ferrari, je mé rozhodnutí. Proč Sauber? Proč ne? Jasně, mezi Ferrari a Sauberem je spoustu rozdílů. Ani auta nejsou stejná. Vždycky to tak bylo. Uvidíme, jak silní příští rok budeme. Proč to tak komplikujete? Chtěl jsem k Sauberu a hotovo. Nemám ponětí, jak dobří budeme. V tento tým věřím. S tímto rozhodnutím jsem spokojený, a to mi stačí.“

„Ne, jsou to jen psychologické hry, které teď s vámi hraji,“ opáčil ironiky mistr světa z roku 2007 na otázku, zda je pro sport plně zapálen.„Nic to pro mě neznamená. Ale přišlo mi to vtipné vás trochu naštvat a zůstat ještě dva roky.“

Samozřejmě, že Kimiho ještě závodění neomrzelo. Proč by jinak zůstával? Už dříve se nechal slyšet, že „jízda a boje o pozice jsou vždycky skvělé. Zbytku bych se klidně vzdal, jako například práce s médii.“

Je to oficiální… https://t.co/wRAqWAzBYz

— SvětFormule.cz (@svetformule) 11. září 2018

Jednání se Sauberem začalo v Monze

První schůzky ohledně přestupu do Sauberu údajně začaly až při posledním závodním víkendu v Monze, jak prozradil sám Räikkönen. „Celé ty roky jsem si k Sauberu držel dobré spojení. Ale neměl jsem v hlavě, že se jednoho dne k Sauberu vrátím. Ale vyvrbilo se to tak, a jsem s tím spokojený.“

Bude stáj z Hinwilu jeho poslední zastávkou? „Šance, že se to stane, je velká,“ usmál se Iceman. Na jeho účet zažertoval Lewis Hamilton: „Můžeš překonat rekord nejstaršího GP pilota.“ Načež poslední šampion Ferrari odvětil: „To bych musel jezdit ještě hodně dlouho.“

Ve spojení s jeho příchodem do Sauberu se také spekulovalo, že by po konci kariéry mohl zaujmout post manažera v týmu. To ale Räikkönen vyvrátil.

Bude z něj teď „wingman“, nebo to bude mít „na háku“?

U Mercedesu mají jezdci své pozice již rozdělené, přičemž Valtteri Bottas byl posazen do role „wingmana“. A co se týká týmové režie, tak se ji nebojí využít. Přesto, že šéf týmu Toto Wolff tvrdí, že se ji budou snažit vyvarovat.

Ferrari se ovšem týmové režii vyhýbá jak čert kříži, i když v tomto okamžiku by už byla logická a naprosto pochopitelná. Na čtvrteční tiskové konferenci se 20 násobný vítěz GP otázce, zda bude Vettelovi pomáhat, nevyhnul. „Můžu řídit jen jedno auto,“ zkonstatoval. „Ale u Ferrari máme svá pravidla, a těch se budu držet.“

Sdílejte na:
Zavřít