V roce 2022 přešla formule 1 na větší 18palcové pneumatiky. S příchodem nových pravidel v roce 2026 byl také zvažován přechod na 16palcové pneumatiky, ovšem tento návrh byl prozatím zamítnut.
S příchodem nových pravidel v roce 2022 se formule 1 rozloučila s 13palcovými pneumatikami a nahradila je většími 18palcovými. Dalším obdobím, kdy má dojít k změně předpisů, je sezóna 2026. Padl ale i návrh, zda nepřejít na 16palcové pneumatiky. Menší rozměr ráfku by tak znamenal i lehčí pneumatiky a s nimi i celý monopost.
Mezinárodní automobilová federace se neustále snaží najít jakékoliv řešení, aby se hmotnost současných monopostů snížila co nejvíce. Ovšem společnost Pirelli se proti tomuto návrhu postavila především z praktických důvodů, ale i z potenciálního marketingového dopadu. Zmenšení pneumatik by bylo považováno za krok zpět jak z hlediska image sportu, tak i z hlediska technologického přenosu.
Nový rozměr by také vyžadoval zásadní změny ve výrobním procesu, které by musely být provedeny včas, aby mohlo Pirelli zahájit v roce 2025 testovací program. Ani pro týmy by tato změna nic neulehčila, spíše naopak by jim přidala více starostí.
O předpisech pro rok 2026 diskutovaly týmy a FIA na nedávném zasedání technického poradního výboru. Výsledek sice nebyl oficiálně oznámen, ale bylo dohodnuto, že F1 zůstane u 18palcových ráfků, ovšem s mírně odlišnou velikostí a tvarem pneumatik.
„Jsme blízko konečné verzi rozměrů,“ řekl šéf společnosti Pirelli Mario Isola serveru Motorsport.com. „Je zřejmé, že když navrhujete kolo, musíte vzít v úvahu celý balíček, brzdy, kolo, zavěšení, pneumatiku, takže věřím, že jsme blízko finálním rozměrům.“
„Musíme něco změnit, protože nový vůz je jiný, a v každém případě musíme navrhnout menší pneumatiky. Diskutuje se mezi 16 a 18palcovými pneumatikami. A my dáváme přednost tomu, abychom zůstali na 18palcových pneumatikách. A věřím, že existují pádné důvody, proč zůstat na 18palcových, s menšími pneumatikami. To je to, o čem diskutujeme, jen o něco menší průměr, o něco nižší profil a o něco užší pneumatiky.“
„Je tam prvek, který se týká hmotnosti. A je jasné, že to ovlivňuje celý balíček, ale také kola. Rozdíl mezi 16 a 18 a úzkou 18 není velký. Takže prvek hmotnosti tam je. Ale není to jediný prvek. Je tu i prvek výkonu. Protože je zřejmé, že pokud byste přešli na 16palcové pneumatiky – mnohem menší, riziko přehřátí je mnohem vyšší. Menší průměr znamená, že teplo rozptylujete jiným způsobem.“
„A tak je zde mnoho prvků, které bychom chtěli navrhnout, aby pneumatika odpovídala očekáváním pilotů. Z hlediska výkonu je osmnáctipalcová pneumatika lepší než šestnáctipalcová.“