Německá automobilka už před třemi lety měla hotový motor, který by byl možný nasadit ve formuli 1, avšak tehdy svoji účast vylučovala. Ovšem s nástupem nových pravidel o tom Porsche silně uvažuje.
Již v roce 2019 se horlivě diskutovalo o jednom možném nováčkovi v kolotoči královny motorsportu. Měla jím být automobilka se sídlem ve Stuttgartu. Dokonce sám sportovní ředitel koncernu Volkswagen Fritz Enzinger, pod který Porsche spadá, tehdy potvrdil, že motor by byl připraven k použití. Ovšem nakonec z toho nic nebylo. Nová pravidla, která byla plánována na další rok, byla kvůli pandemii koronaviru přesunuta až na sezonu 2021.
Letos Enzingera nahradil na postu šéfa motorsportu Thomas Laudenbach, který prozradil, že účast ve formuli 1 je nyní diskutovaným tématem. Zároveň zdůrazňuje, že při rozhodování záleží na mnoha faktorech: „Hodnota formule 1 v bodě marketingu a PR je nepopiratelná. Toto téma v koncernu pečlivě zkoumáme. Motorsport musí zůstat pro sériovou výrobu relevantní. Musí být kladen důraz na elektrifikaci, i ve formuli 1. Druhý bod: Musí být kontrola nákladů. Rozpočtový strop je první krok, takový limit musí přijít i u pohonných jednotek. Diskutuje se o tom. Koneckonců, vstup bude dávat smysl v případě, když se změní pravidla, což znamená, že soupeři musí mít stejný základ.“
Nováčka na startovním roštu však neuvidíme dříve než za čtyři roky, kdy mají vstoupit zbrusu nová technická pravidla, která budou zahrnovat kompletně přepracované motory a celkově menší monoposty. Nejasné také je, kde bude sídlo týmu – jestli ve Weissbachu nebo Ingolstadtu. Otázkou rovněž zůstává, zda přijdou s partnerem. Teoreticky by to mohl být Red Bull, se kterým dlouhodobě spolupracují. To ale Laudenbach vyvrátil: „Ne, v poslední době jsem nebyl v Salzburgu ani v Hangaru 7.“
Co ještě brání vstupu? „Balíček musí do detailu vyhovovat formuli 1,“ uzavřel 53letý Němec.