Fernando Alonso se domnívá, že Aston Martinu stále chybí tři desetiny v závodním tempu ve srovnání s McLarenem a Mercedesem, a to navzdory pokroku, kterého britský tým dosáhl ve Velké ceně Saúdské Arábie.
Fernando Alonso se v Bahrajnu kvalifikoval na šestém místě, ale v závodě se propadl až na devátou příčku a uvedl, že překonal potenciál vozu na jedno kolo. Ačkoli v páteční kvalifikaci v Džiddě předvedl vynikající výkon a vybojoval čtvrté místo na startovním roštu, Španěl přiznal, že má obavy ohledně závodního tempa Aston Martinu.
Alonso byl sice potěšen, že se mu podařilo s monopostem AMR24 dosáhnout pátého místa v závodě, ale prohlašuje, že rychlost na jedno kolo ho stojí jeho konkurenceschopnost při jízdě s velkým množstvím paliva.
„Ano, rozhodně jsem šťastný,“ řekl jezdec Aston Martinu. „Jsem šťastný z dosaženého výsledku v závodě, kdy jsem dojel před oběma Mercedesy, jedním McLarenem a jedním Ferrari. Myslím, že je to momentálně maximum, které si můžeme přát. V závodě jsme opět viděli, že nám stále chybí dvě nebo tři desetiny ve srovnání s Mercedesem a McLarenem a možná ještě o něco více ve srovnání s Red Bullem a Ferrari. Zatímco v kvalifikaci to vypadalo, že jsme docela blízko, takže ano, musíme dál pracovat na závodním tempu.“
Obavy španělského jezdce, že se propadne pořadím stejně jako v Bahrajnu, ještě zesílily, když Oscar Piastri v úvodních kolech závodu předjel jeho Aston Martin. Nakonec nikdo jiný kromě jezdce McLarenu Alonsa nepředjel. Dvojnásobný mistr světa se pak přes týmovou vysílačku ptal na „plán B“, když se dostal pod tlak ze strany Mercedesu George Russella. Španěl připustil, že jeho dotaz přišel kvůli obavám, zda jeho pneumatiky vydrží konkurenceschopné i po zastávce v boxech v 7. kole během fáze safety caru.
„Bylo to stresující, protože jsem tlačil a Oscar (Piastri – pozn. red.) mi ujížděl a George (Russell – pozn. red.) byl za mnou znatelně rychlejší, takže jsem si říkal, OK, po safety caru zbývá 43 kol do konce,“ vzpomínal Alonso na situaci v závodě.
„V druhém tréninku normálně jezdíme devět nebo deset kol dlouhé jízdy, takže ujet 42 kol bylo, řekněme, neznámé území z hlediska životnosti pneumatik. Takže ano, jen jsem se ujišťoval, že je stále strategie na jednu zastávku v boxech a že jsme plán nezměnili.“
Red Bull se během safety caru rozhodl pro dvojitou zastávku v boxech a Sergio Pérez se při výjezdu od svých mechaniků málem srazil s Alonsem, který mířil ke svému pitstopu. Mexičan byl za tento incident potrestán penalizací pěti vteřin.
„Ano, bylo to těsné,“ řekl Španěl k incidentu v boxech. „Chci říct, že pokud se nic nestane, je to dobré. Víte, trest je víc než dostatečný a nic to nemění. Problém je, když pro nešťastnou situaci nabouráte nebo odstavíte monopost, zdá se vám, že 5 vteřin je málo, ale dnes jsme měli štěstí a oba vozy pokračovaly v závodě a bylo to v pořádku.“