Strategie se ukázala být klíčem k vítězství ve Velké ceně Rakouska pro pilota Mercedesu Nica Rosberga, který stál na startu na třetí pozici. Němec startoval za oběma piloty Williamsu, ale zastavil u mechaniků dříve než oni a naplno využil nových pneumatik – prvek známý jako undercut – a to mu dovolilo dostat se po prvních zastávkách v boxech do čela závodu.
Rosbergův týmový kolega Lewis Hamilton využil stejné strategie ještě efektivněji. Startoval na super měkkých pneumatikách P Zero Red, následně absolvoval dva stinty na měkké sadě P Zero Yellow a v cíli byl jen 1,9 sekundy za svým týmovým kolegou, přestože na startovním roštu stál až devátý. Oba svedli těsný souboj až do cíle, se ztrátou pouhých 8 sekund pak své první stupně vítězů získal Valtteri Bottas.
Sergio Perez (Force India) startoval z 15. místa na měkkých pneumatikách, ve 29. kole přezul opět na měkké a poslední stint odjel na rychlé super měkké směsi. Tato taktika, odlišná od většiny jezdců, jej vynesla na šesté místo v cíli.
Ačkoli teplota tratě překračovala 40 °C, oba jezdce marussie – Jules Bianchi a Max Chilton – stejně jako Kamui Kobayashi (Caterham) odjeli závod jen s jedinou zastávkou v boxech.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Výkonnost pneumatik se přesně shodovala s našimi očekáváními, a to i přes to, že bylo tepleji. Výsledkem toho bylo lehce zvýšené opotřebení pneumatik a bylo zřejmé, že se pojede na dvě zastávky v boxech. Jeden pit stop by byl pro většinu týmů až příliš ambiciózní. Viděli jsme zajímavou Velkou cenu, ve které byla strategie velice důležitá. A samozřejmě je vždy skvělé vidět na stupních vítězů novou tvář. Gratulace Vatterimu i Williamsu a také Mercedesu za skvělé výkony během celého víkendu.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká Super měkká Intermediate Mokré
První HAM 1:12.217 PER 1:12,142 N/A N/A
Druhý BOT 1:12,581 BUT 1:12,858 N/A N/A
Třetí MAS 1:12,586 MAL 1:13,187 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Měkké 57 kol K. Kobayashi
Super měkké 37 kol M. Chilton
Pravdometr:
Naše předpověď pro dvě zastávky v boxech byla: start na super měkkých pneumatikách, ve 13. kole přezutí na měkké a ve 42. kole opět přezutí na měkké. Rosberg zastavil o něco dříve než jsme předpovídali, v 11. a 40. kole, ale jel podle stejné strategie.