Italský výrobce pneumatik prohlásil, že nebude žádný problém, pokud se týmy rozhodnou zůstat u současné specifikace pneumatik a nevyužít pneumatik vyvíjených pro rok 2020.
Během prvního tréninku na GP USA dostaly všechny týmy dvě sady pneumatik specifikace 2020. Ohlasy byly spíše nepříznivé. Hlavním problémem byla především ztráta přilnavosti.
Týmy se obávaly, zda by povinné zavedení nové specifikace pneumatik neovlivnilo závodění. Své pochybnosti vyjádřily již během americké Grand Prix na sobotním mítinku s šéfem F1 Chasem Careym.
Další test nových pneumatik proběhne po GP Abú Zabí. Následná zpětná vazba týmů rozhodne, zda bude nová specifikace příští rok zavedena.
Pirelli se rozhodlo, že nebude proti rozhodnutí týmů nic namítat. Šéf Pirelli Mario Isola ale prohlásil, že by v případě zamítnutí nové specifikace požadoval konkrétní důvody, proč se týmy rozhodly pro zachování té letošní.
„Novou konstrukci pneumatik chceme otestovat v Abú Zabí,“ řekl Isola. „Po testu budeme analyzovat data, týmy mají možnost zažádat o změnu (na novou specifikaci – pozn. red.), které vyhovíme, pokud bude alespoň 70 % týmů na stejné vlně.“
„Pokud z technického hlediska budou pneumatiky pro rok 2019 fungovat lépe, nemáme problém se zachováním současných směsí. Bude to známkou, že letošní pneumatiky jsou dobrým produktem, nebude tedy důvod nic měnit.“
„Samozřejmě ale budeme požadovat zpětnou vazbu, protože bychom ztratili rok vývojem a testy pneumatik, které by z nějakého důvodu nebyly přijaty. Diskuse je pro budoucnost důležitá.“
Isola přesto věří, že se týmy rozhodnou pro nové pneumatiky, problémy z GP USA si vysvětluje tím, že bylo chladno a týmy využívaly klasická nastavení, která vyhovují letošní specifikaci pneumatik.
„Testování (v Austinu) nebylo úspěšné z několika důvodů – nejen kvůli počasí, ale také kvůli tomu, že týmy používaly nesprávná nastavení. Je to logické, během závodního víkendu nezměníte radikálně set up vašeho vozu,“ vyjádřil pochopení ke kritice týmů Mario Isola.
Specifikace pneumatik pro následující sezónu má především odlišný profil. Cílem je umožnění vytvořit větší pracovní okno, ve kterém obutí funguje optimálně.
„Takhle je to každý rok. Vloni si týmy stěžovaly na letošní specifikaci. Nakonec ale máme pneumatiky, které jsou lepší, protože se na nich neobjevují puchýře, povedlo se nám dobře zpracovat jednotlivé sady a zmírnili jsme degradaci.“
V současné době se s pneumatikami Pirelli trápí především Haas. Americký tým má dobrou kvalifikační rychlost, ale v závodech ztrácí. Nemalé problémy mělo ze začátku sezóny také Ferrari.