Okruh Velké ceny Austrálie: z části permanentní areál v Albert Parku v Melbourne, pro který byly vybrány měkké a středně tvrdé pneumatiky Pirelli P Zero. Kluzký povrch, nízká úroveň přilnavosti a tvrdé brzdění: to vše zvětšuje namáhání pneumatik.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V Austrálii začne naše pátá sezóna ve F1: o úvod nového ročníku se postará jeden z nejzajímavějších závodů na okruhu, který je vždy extrémně obtížný, oblíbený a nevypočitatelný. Stejně jako loni jsme nominovali středně tvrdou a měkkou směs, protože pokrývají široké spektrum podmínek, které mohou v Melbourne nastat. Nová struktura zadních pneumatik zlepšuje trakci a dovoluje jezdcům dříve akcelerovat. To je jeden z faktorů, který by měl letos přinést rychlejší časy na kolo. Jako každý rok na začátku sezóny tu jsou velké otazníky nad výkonností jednotlivých týmů a jejich vozů. Jediné, co víme, je, že s přibývajícími závody se budou výkony vozů zvyšovat a to pochopitelně ovlivní vzájemné fungování mezi monoposty a pneumatikami. Během předsezónních testů se pneumatiky chovaly přesně tak, jak jsme očekávali, ale samozřejmě nelze srovnávat testování a opravdové závody, v nichž jezdci jedou na samé hranici. To je důvod, proč je závodní víkend v Melbourne všemi tak netrpělivě očekáván.“
Největší výzva pro pneumatiky:
Albert Park převzal hostitelství Velké ceny Austrálie v roce 1996 od Adelaide. Protože je jen částečně permanentním okruhem, závodní stopa je často „zelená“: špinavá a kluzká, zejména na začátku závodního víkendu. To přináší častější protáčení zadních kol a to vede k větší degradaci pneumatik. Točivý moment nové generace vozů s turbo-hybridními pohonnými
jednotkami tento fenomén ještě umocňuje. Akcelerace a brzdění jsou pro dobrý výsledek v Melbourne klíčové, přičemž zatížení pneumatik od podélných sil je větší než od těch příčných. Vylepšení kombinované trakce letošních pneumatik Pirelli P Zero je v této oblasti velkým krokem dopředu. Při 10ti pravých a 6ti levých zatáčkách je v Melbourne nejvíce zatěžována levá zadní pneumatika. Asfalt je velice hladký, to napomáhá delší životnosti pneumatiky, a týmy používají velký přítlak. Řada pomalých zatáček klade důraz na mechanický grip pneumatik. Dobrá, potenciálně flexibilní strategie a schopnost šetřit pneumatiky přináší v Austrálii své ovoce. Závod je často ovlivněn výjezdem safety caru a nepředvídatelným počasím. Ze současných pilotů je v Austrálii nejúspěšnější Jenson Button (má na svém kontě 3 vítězství), zatímco nejúspěšnějším týmem je McLaren s 11 vítězstvími (šest získal v Melbourne stejně jako Ferrari).
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Nico Rosberg s Mercedesem vyhrál loňský závod po startu ze třetího místa (většina kvalifikace byla odjeta na mokré trati). Rosberg jel podle strategie měkká-měkká-středně tvrdá, kterou použilo prvních devět jezdců v cíli. Následně po brzkém vyjetí safety caru Rosberg absolvoval první zastávku v boxech ve 12. kole a druhou ve 38. Závod měl 58 kol.
Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,2-1,5 sekundy na kolo
Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: 21, Paul Hembery (šéf motorsportu Pirelli) „Říkám 21, protože to je věk, kdy vše zajímavé začíná. Mám 21. března narozeniny (Ayrton Senna se narodil ve stejný den) a 21. června je první letní den, nejdelší den v roce…“
Koho tento týden sledujeme na Twitteru: @takiinoue. Bývalý japonský pilot F1 má jeden
z nejzábavnějších (a sebepodceňující) účet na Twitteru. Ti, kteří neznají jeho práci, by jej určitě
měli sledovat, zejména když o ostatních pilotech říká že „řídí jako Taki Inoue“.