Pirelli chce pro rok 2025 rozšířit svoji nabídku směsí. Reaguje tak na narůstající počet městských okruhů, které se v kalendáři formule 1 objevují. První pokusy s novou směsí proběhly tento týden.
V současné době Pirelli nabízí šest směsí, z nichž tři jsou nominovány na jednotlivé závodní víkendy. Kalendář závodů obsahuje širokou škálu charakteristických tratí, mezi kterými jsou i městské okruhy. Pirelli chce vyhovět většímu počtu velkých cen, a proto tento týden na okruhu Paul Ricard testovala novou měkkou směs.
„Nasbírali jsme poměrně hodně užitečných informací a víceméně jsme dokončili konstrukci pneumatik na rok 2025. Máme velmi slibné směsi pro snížení přehřívání. Záměrem je také představit novou směs C6, měkčí, protože v kalendáři máme stále více městských okruhů a potřebujeme měkčí směsi,“ vyjádřil se šéf Pirelli Motorsport Mario Isola.
Dále prozradil, že se snaží snížit přehřívání pneumatik, ale problémem je najít kompromis mezi přehříváním a degradací. „Potřebujeme zachovat degradaci, ale snížit přehřívání. A to není vždy snadné, protože tyto dva prvky spolu souvisejí.“
Nová směs má být použita spíše na více okruzích a nezaměřuje se na jednotlivé tratě a vychází z iniciativy samotného Pirelli. „Byl to náš nápad vzhledem ke kalendáři a vzhledem k tomu, kde se závodí. Cílem, který máme, je podpořit mix mezi strategiemi s jednou a dvěma zastávkami. Takže jsme chtěli měkčí směs.“
„Požadavkem bylo snížit přehřívání. Riziko spočívá v tom, že pokud snížíte přehřívání, pneumatiky se budou méně měnit. Zřejmě mohou ujet více kol bez vysoké degradace. Pokud se vydáme tímto směrem, pak musíme mít v nabídce měkčí směsi, abychom mohli správně volit směsi pro každý závod.“
„Chtěli jsme směs C6, měkčí než dosavadní C5. Ta totiž může otevřít různé strategie. Před pár dny jsme jednu z nich testovali v Paul Ricard. Je to první pokus, ale myšlenka je jít tímto směrem a příští rok pravděpodobně nabídnout šest směsí.“