George Russell a Lewis Hamilton měli v průběhu roku problémy s vozem, který pro ně Mercedes na sezónu 2023 připravil. Snaží se pochopit, proč mají takové rozdíly ve výkonu. Wolff však připomíná, že to není jen problém Stříbrných šípů.
Lewis Hamilton skončil v Poháru jezdců s šedesátibodovým náskokem na svého týmového kolegu George Russella. Co se týče rychlosti na jedno kolo, byli oba po celou sezónu vyrovnaní, v kvalifikaci se však bok po boku objevili piloti jenom párkrát.
Stříbrné šípy se celou sezónu potýkaly se svým vozem a Hamilton a Russell měli problém z něho během víkendu vytěžit maximum. Znovu se to projevilo v posledním podniku sezóny v Abú Zabí, kde Russell skončil na stupních vítězů a Hamilton v závodě zaostal o 24 sekund na devátém místě.
Russell například v amerických závodech výrazně zaostával za Hamiltonem a přisuzuje to tomu, že se piloti vzadu snaží přehnaně kompenzovat ztrátu. „Je to určitě něco, čeho jsme si s Lewisem v průběhu roku všimli, nemyslím si, že bychom někdy měli stejné tempo. Myslím, že za poslední dva roky jsou naše kvalifikace téměř stejné, ale vždy je buď jeden nebo druhý jezdec o 0,4 nebo 0,6 sekund napřed. Je to něco, co se snažíme pochopit. Myslím, že často, když jste více vzadu, tak se jako pilot snažíte tu ztrátu dohnat, a občas u toho uděláte krok zpět, místo abyste tu ztrátu zmenšili, takže je to něco, na co se sám snažím přijít, a jsem si jistý, že on se na to snaží příjít také,“ okomentoval problém George Russell.
Ale Wolff se domnívá, že problém vznikl kvůli pneumatikám Pirelli, konkrétně kvůli jejich rychlé degradaci, kvůli kterému se jezdci rychle dostanou mimo bod, ve kterém z nich dokáží vytěžit maximum. Podle Wolffa také jezdci Mercedesu nebyli jediní, kdo se v uplynulé sezóně s tímto problémem potýkal. Jediný, kdo z vozu podle něho dokázal vytěžit na pneumatikách Pirelli maximum, byl Max Verstappen.