Pátek v Rijádu: Buemi na poleposition, Wehrlein vítězí

Pátek v Rijádu: Buemi na poleposition, Wehrlein vítězí

Formule E se přesunula do saudskoarábského Rijádu, kde je na programu double-header, přičemž se netradičně začínalo už v pátek. Poleposition získal po napínavém souboji Sébastien Buemi. Nio opět ukázalo, že se s ním musí letos počítat, když se Dan Ticktum probojoval až do semifinále, ve kterém prohrál s Hughesem. Ovšem ze závodu odešli nakonec s prázdnou. Naopak Wehrlein předvedl z devátého místa fantastickou jízdu, která mu zajistila vítězství.

Kvalifikace – Buemi vyrovanal rekord zisku pole position

Ve skupině A proti sobě nastoupili Jake Hughes, Oliver Rowland, Dan Ticktum, Lucas di Grassi, Nick Cassidy, Jake Dennis, Antonio Félix da Costa, Norman Nato, Sacha Fenestraz, Edoardo Mortara a Maximilan Günhter.

Noční můru zažilo Masserati, jehož oba jezdci havarovali. Po pár minutách zavlály červené vlajky poté, co Maximilian Günther netrefil ideální stopu v 11. zatáčce a skončil ve vysoké rychlosti v Tec-Pro bariéře. Němec zůstal bez zranění, zatímco přední část jeho vozu byla značně poškozená.

Po třináctiminutové pauze stanovil nejrychlejší čas Oliver Rowland a o další katastrofu pro Masserati se postaral Edoardo Mortara, kterému se utrhla v 16. zatáčce zadní část vozu, ale na rozdíl od Günthera se dokázal vrátit do boxů. Do čtvrtfinále nakonec postoupil Hughes, Rowland, Ticktum a di Grassi.

V „béčku“ byl zbytek pilotů kromě Nica Müllera, kterýpo nehodě z druhého tréninku nemohl do kvalifikace nastoupit. Nejrychlejším mužem byl Bird, dále postoupili ještě Buemi, Evans a Rast.

Ve čtvrtfinále proti sobě nastoupil Ticktum s Rowlandem, di Grassi s Hughesem, Evans s Buemim a Rast s Birdem.

První duel vyhrál s jasnou převahou Ticktum, který porazil Rowlanda s časem 1:09.953 o více jak vteřinu. Ve druhém kole převálcoval nováček Hughes matadora di Grassiho, a to díky perfektnímu prvnímu a poslednímu sektoru, ve finále oba dělily tři desetiny. Ve třetím klání si to rozdali jezdci Jaguaru, přičemž měl navrch Buemi. Poslední čtvrtfinálový souboj vyšel lépe expertovi na okruh v Džiddě Birdovi, který rovněž stanovil nový traťový rekord Gen3 vozů v hodnotě 1:09.558.

V semifinále poměřil síly Hudges s Ticktumem a Buemi s Birdem. Přestože byl Ticktum v prvním a druhém sektoru rychlejší, tak tom posledním se dopustil zásadní chyby, která ho stála finále. V posledí zatáčce se ocitl napříč, kvůli čemuž ztratil osm desetin a Hudges se tak dostal poprvé do finále. Ve druhém rozstřelu se radoval Buemi, který si pojistil start z první řady po 33 závodech. Naposledy startoval z čela v ePrix Berlína 2020.

Finále bylo vyrovnané. V prvním a druhém sektoru byly jejich časy téměř identické, avšak drobný náskok měl Hughes. Buemi ale vykouzlil perfektní poslední sekci a získal svoji 15. pole position a první od ePrix New Yorku 2019.

Závod – Wehrleinova spanilá jízda 

Buemimu se start povedl a vedení si uhlídal. Nicméně za ním kolidoval da Costa s Rowlandem a na trať vyjel na jedno kolo safety car. Po restartu byl Buemi stále v čele následovaný Hughesem a Birdem. Mezitím se Werhlein posunul o tři pozice. V sedmém kole Birt zaútočil v 18. kole na Buemiho a převzal vedení. Jako první útočný mód aktvivoval Mortara. Němec využil probrždění Rasta a posunul se na pátou příčku.

Fenestraz se dopustil nováčkovské chyby, když netrefil útočnou zónu a poškodil si nárazem přední křídlo a musel navštívit boxy. Buemi si ve 13. kole aktivoval útočný mód, zatímco Wehrlein se už nacházel na třetím místě. Dopředu se probojovával také Dennis.

Werhrlein využil energie, kterou měl navíc než jeho rivalové, ale kvůli pozdnímu zabrždění ztratil nějaký čas.

Krátce před koncem si to Werhelin rozdával v napínavém souboji o vítězství s Birdem. Ve 30. kole našel Němec na Birda konečně recept a dostal se do čela. Zatímco Dennis se překvapivě propracoval na pódiové umístění, přičemž  ve 34. kole v 18. zatáčce uzmul Birdovi druhé místo a začal si dělat zálusk na vedoucího Wehrleina, ten se ale ubránil.

Obrázek

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Barbora Goldmannová)
Sdílejte na:
Zavřít