Oscar Piastri se v první zatáčce nedělního závodu ve Spa ocitl v nepříjemné tlačenici. Kvůli srážce s Carlosem Sainzem musel mladý Australan odstoupit z Velké ceny Belgie, vinu za incident však nováček necítí.
Dvaadvacetiletý Australan zahájil poslední závod před letní přestávkou na středně tvrdých pneumatikách. I přes to, že soupeři kolem něj měli obuté měkké pneumatiky, se Piastri odpíchl z páté pozice velmi rychle. Do první zatáčky mířily tři auta vedle sebe, Lewis Hamilton vnějškem projel bez problémů, ale došlo ke kontaktu Piastriho se Sainzem, jelikož Španěl se snažil nacpat doprostřed.
Aby toho nebylo málo, tak nováček lízl zeď ve zmiňované zatáčce La Source. Australanův monopost utrpěl závažná poškození, kvůli kterým musel odstoupit ze závodu.
„Myslím, že je to takový klasický incident, který se prostě v prvním kole a první zatáčce může stát,“ začal rodák z Melbourne bezprostředně po jeho konci v závodě. „Odstartoval jsem dobře, dostal jsem se vedle něj, ale když jsme se dostali do brzdné zóny, Carlos se posunul doprava a zablokoval se. Musel jsem se tomu také zkusit vyhnout, ale možnosti, kam jsem mohl jet, byly dost omezené. Podívám se na to zpětně a uvidím, jestli jsem mohl udělat víc, ale je škoda, že stojím tady, a ne na trati,“ říkal v mix zóně během závodu.
Oscar Piastri však Carlose Sainze z incidentu nevinil, vzkázal však, že oba jezdci mohli své monoposty směřovat trochu jinak.
„Když se na to podívám zpětně, tak si myslím, že jsme oba mohli udělat věci trochu jinak. Ale je to velmi těsná zatáčka, Carlos také neměl moc možností, s tím, kde byl Lewis, je to škoda,“ domnívá se nováček, který je aktuálně jedenáctý v pořadí jezdců. „Myslím, že kdybych byl Carlos, tak by mě překvapilo vidět další auto vpravo. A z mého pohledu, byl jsem pak už docela dost limitován s tím, co udělat. Když už jsem byl v té pozici, bylo těžké jet dopředu nebo dozadu, byl jsem tam trochu zaseknutý, snažil jsem se udělat to nejlepší, co jsem v té chvíli mohl.“
Piastriho McLaren byl poškozen tak moc, že bylo velmi obtížné jej řídit, proto pokračování v závodě nebylo možné. „Měl jsem poškozenou levou i pravou přední stranu auta. Když jsem jel do Eau Rouge, tak jsem se snažil zatáčet, ale jel jsem stále rovně, takže bylo jasné, že se něco rozbilo. Rozhodně to nebyla zábava. Myslím, že jsem měl štěstí, že mě všichni předjeli ještě před Eau Rouge, od této zatáčky to bylo více méně dobré, ale rozhodně to není zábava jet na trati plné zatáček, když nemůžete zatáčet.“
Dvaadvacetiletý Australan zažil negativní konec jinak poměrně povedeného víkendu. Nejlépe se mu podařila sprintová sobota, v kvalifikaci si dojel pro velmi těsnou druhou pozici, kterou si uhájil i v samotném závodu. V průběhu sprintu dokonce vedl svá první kola ve formuli 1.
Jediným McLarenem, který dokázal tento víkend bodovat v obou závodech byl vůz Landa Norrise. Britský závodník zapsal 5. místo ve sprintu a svůj monopost dokázal dovézt do cíle hlavního závodu na 7. pozici.