Ocon kritizuje výměnu pozice s Gaslym během VC Kanady

Ocon kritizuje výměnu pozice s Gaslym během VC Kanady

Esteban Ocon kritizoval způsob, jakým stáj Alpine řešila problém s pořadím svých jezdců během Velké ceny Kanady. Nespravedlivá výměna podle něj zastínila dvojnásobný bodový zisk týmu.

Esteban Ocon nedokázal v závěrečných kolech Velké ceny Kanady udržet osmé místo před Danielem Ricciardem. Alpine proto nařídil změnu průběžného pořadí, aby umožnil Pierru Gaslymu stíhat monopost RB.

Oconova prvotní reakce byla tento pokyn ignorovat. V předposledním kole nakonec svého týmového kolegu mezi sedmou a osmou zatáčkou pustil před sebe. Pierre Gasly však mezitím na Ricciarda ztratil dvě sekundy a měl příliš mnoho práce s jeho doháněním, než aby mohl vylepšit morálně povzbuzující bodový zisk Alpine.

Ocon nebyl spokojený s tím, jak se závěrečná kola odvíjela, a věří, že si zasloužil vrácení místa, jakmile bylo jasné, že Gasly nemůže Ricciarda předjet.

„Jsem rád, že tým mohl bodovat s oběma vozy, ale pořadí by mělo být při této příležitosti obrácené,“ tvrdil Ocon. „Dostal jsem instrukce, abych pustil Pierra (Gaslyho – pozn. red.) během předposledního kola před sebe, aby dojel Daniela Ricciarda, který byl dvě a půl sekundy před námi a byl na nás příliš rychlý. Takže to celé nedávalo smysl. Já jsem udělal svou část práce, což je být týmovým hráčem. Vždy jsem respektoval pokyny, které jsem dostal. Vždycky to tak bylo a nikdy jsem ve své kariéře neudělal nic jiného. Dnes jsem splnil svou část práce já, ale ne celý tým. A to je velmi smutné.“

Na otázku, zda tuší, že se události vyvinuly tímto směrem, protože bylo potvrzeno, že tým opustí, Ocon odpověděl, že se o tom dá pochybovat. Anglo-francouzská značka však po závodě upřesnila, že považovala za potenciální hrozbu Haas Nica Hülkenberga, pokud by se stáj v závěru rozhodla pro výměnu pozic svých jezdců.

Alpine uvedl, že měl Ocon ke konci závodu problémy s řízením energie vozu, což ovlivnilo jeho výkon. Na začátku 68. kola tak dostal pokyn nechat Gaslyho projet, aby měl šanci zaútočit na Ricciarda na osmém místě.

„Důvodem bylo, že Esteban ztrácel výkon kvůli podezření na problém s pohonnou jednotkou a tým věřil, že Pierre zaútočí na Ricciarda s DRS. Esteban pak v polovině 69. kola v 8. zatáčce nechal Pierra projet. To už ale bylo pozdě. Ricciardo unikl příliš daleko před Pierra, aby na něj mohl tlačit, a vzhledem k tomu, že se začal dotahovat Nico Hülkenberg, bylo příliš riskantní vyměnit si zadní pozice. Podstatné je, že se týmu podařilo zajistit důležité dvojité body,“ nechal se slyšet Alpine.

Ocon zopakoval, že své plány na rok 2025 oznámí, až přijde správný čas, ale připustil, že jeho jízda v Montrealu nepoškodí jeho budoucí vyhlídky. Francouzský jezdec se z 18. pozice na startovním roštu vyšvihl na své druhé bodované místo v této sezóně a byl na nejlepší cestě porazit svého týmového kolegu.

„Samozřejmě nebylo dobré, že jsem startoval poslední. Ale v každém případě jsme se rozhodli strategicky správně. V tu chvíli jsem byl schopný bojovat i s rychlejšími vozy. A to byl samozřejmě dobrý pocit, ale je to trochu hořký konec. Jsem optimistou, vím, že můžu auto tlačit na maximum po zbytek roku. Ale je toho hodně, co musíme udělat všichni společně jako tým,“ dodal Esteban Ocon.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →