Před pár týdny testovalo Ferrari ve Fioranu ochranné kryty kol, které by měly pomoci v deštivých podmínkách. FIA však od tohoto nápadu ustoupila.
Ferrari otestovalo nový design, mnohem radikálnější než ten původní, který byl testován loni v Silverstonu. Nasadilo rovnou dva vozy, aby vyhodnotili, jaké zlepšení nové kryty přinesly. A verdikt? Jejich přínos je minimální.
Pro Motorsport.com řekl šéf FIA, Nikolas Tombazis, že celý projekt krytu kol byl zastaven a že již nemá cenu se jimi dál zabývat.
„Vždy jsme věděli, že za sprejem za auty stojí dva hlavní faktory. Jedním z ním je, kolik vody se zachytí od země od difuzoru, a druhým jsou kola. Napadlo nás, že zkusíme kompletně zakrýt kola, a to i nad rámec toho, co by bylo praktické, abychom zjistili, jakého maxima můžeme dosáhnout – abychom zjistili, zda je to řešení anebo ne,“ vysvětlil Tombazis.
„Předchozí test krytu kol byl příliš, příliš slabý a malý. A proto si myslím, že to nikdy nemohlo fungovat. Takže jsme šli na maximum, jen abychom zjistili, čeho nejvíce můžeme s kryty dosáhnout. A ačkoliv trochu pomáhají, nepomáhají tak moc, abychom mohli říct, že to je řešení. Proto se vracíme zpátky na začátek.“
„Řekněme, že si myslím, že jsme si odpověděli na několik otázek. Víme, kde na tom jsme, ale nemyslím si, že v tuto chvíli to bude pokračování projektu jako takového. Teď už víme, že musíme najít jiné způsoby, jak zabránit závodům, aby byly rušeny.“
Původní myšlenka byla přidat něco do oblasti difuzoru, co by pomohlo udržet vodu. Tombazis je k této myšlence skeptický, protože by to podle něj mělo negativní vliv na přítlak.
„Teoreticky by se tam dalo něco udělat, ale to by znamenalo odstranit veškerý přítlak a tak dále. Takže to by byl docela problém. Upřímně řečeno to není jednoduchý krok. Musíme to prodiskutovat.“
„V zásadě, jako test to fungovalo, protože nám ukázal, co jsme hledali. Někdy testy dopadnou dobře a řeknete si, že to je fantastické, a občas dopadnou opačně a zjistíte, že směr, kterým jste se vydali, není ten správný a že se musíte vydat jinam.“
„Musíme vymyslet jiné řešení. Hlavně se chceme vyhnout situaci jako Spa 2021, kdy se závod zrušil, výrazně zkrátil nebo výrazně zpozdil. Jasně to bylo vždy o kompromisu. Kryty na kola byly ošklivé, ale pokud by měly významný přínos, pak by nám nevadilo je jednou za rok namontovat, jestli by to znamenalo, že se závod nezruší. Nikdy to nebylo myšleno tak, že je nasadíme vždy, když bude mokro. Ale bohužel budeme muset přijít na jiné řešení.“