Norris přiznal, jakou slabinu má monopost MCL38

Norris přiznal, jakou slabinu má monopost MCL38

Lando Norris věří, že McLaren může v roce 2024 ve formuli 1 bojovat o umístění na stupni vítězů více konzistentněji, jakmile tým odstraní svůj výkonnostní deficit v pomalých rychlostech.

Norris získal první pódiové umístění pro McLaren v Austrálii, týmový kolega Oscar Piastri obsadil čtvrté místo, čímž společně dosáhli nejlepšího startu týmu do sezóny od roku 2012.

Oba jezdci připustili, že je to povzbudivý signál, že vůz s označením MCL38 je na australském Albert Parku dostatečně konkurenceschopný na to, aby se dokázal Ferrari držet po celou dobu závodu. Norris, který se během úvodních zastávek v boxech propadl za Charlese Leclerca z Ferrari, avšak věděl, že má na to, aby rozdělil jezdce italské značky v pořadí.

„Očekávali jsme dobré tempo, ale možná ne takové, abychom drželi krok s Charlesem. Upřímně řečeno, řekl bych, že naše tempo bylo dnes i o něco lepší než to Charlesovo,“ řekl Norris. „Je jasné, že mají auto, které je rychlejší než my. Takže to, že jsme mohli soupeři s Ferrari, je pro nás velmi dobré znamení. Byl to pozitivní den a odvážíme si dobrou nálož bodů, takže nemůžeme být spokojenější.“

Piastri dodal: „Byli jsme o něco rychlejší, než jsme čekali, dokázali jsme se s Ferrari držet. To bylo pozitivní překvapení. Samozřejmě, že Max Verstappen vypadl brzy a překvapilo mě, že Sergio Peréz nebyl o něco rychlejší. Byl to dobrý výsledek, jsem s tím spokojený. Myslím, že to, že jsme dokázali se udržet docela blízko Ferrari, bylo skvělé znamení, takže jsem natěšený na to, co přijde v budoucnu.“

Síla McLarenu ve vysokorychlostních zatáčkách se zvýraznila poté, co britský tým v polovině minulé sezóny prošel modernizací, která ho vynesla zpět do předních příček v šampionátu.

Tým z Wokingu očekává ještě konkurenceschopnější víkend na rychlém a plynulém okruhu Suzuka, kde Norris a Piastri v roce 2023 získali dvojité pódium. Norris však přiznává, že v pomalých zatáčkách zůstává rychlost monopostu jejich slabinou, kterou tým se musí tým snažit zlepšit, aby mohl na každé konfiguraci trati vyzvat takové týmy, jako je například Ferrari.

„Myslím, že je jasné, že Red Bull je o dva kroky před námi a Ferrari o jeden, ale když se dostanete na trať, která vám vyhovuje, pak si myslím, že si můžeme být jistější.“

„Jsme velmi silní ve vysokorychlostních zatáčkách, proto jsme tu byli dobří, ale v pomalých ztrácíme značné množství času. Pokud se nám to podaří jen trochu zlepšit, pak bych řekl, že po většinu víkendů si budu jistý, že můžeme bojovat o stupně vítězů a cenné body. Chybí nám pár drobností, ale pracujeme na tom. Jakmile se nám to podaří, všechno do sebe zapadne.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →