Závod v Bernu přinesl nejednu kontroverzi. Začalo to již v pátek, kdy nebyla trať včas připravená na zajíždění tzv. shakedown a událost se musela posunout.
První kolo, první zatáčka. Vlastně šikana, která zalamovala příliš dlouhou rovinku. Dlouhé rovinky obecně nedávají totiž ve Formuli E smysl, její jízdní styl je zrychlování a zpomalování. Nikoliv dlouhá jízda pod plynem.
Podle toho je profil trati vždy i v městských podmínkách takto projektován. Tohle, ale nebyl dobrý nápad.
Hned po startu se tu totiž zaseklo tři čtvrtě vozů startovního pole, když Max Günter s Dragonem pošťouchl opravdu mírně před ním jedoucího Pascala Wehrleina s Mahidrou. Ten už v šikaně jel stopou, která se mu tím narušila a o TecPro bariéru zastavil bokem vozu celý průjezd šikanou.
Jen několika jezdcům se podařilo z této hromadné kolize uniknout a dle pravidel každý z nich střihnul šikanu průjezdem tomu přímo vyhrazeným a ještě navíc dodrželi pravidlo a zastavili před návratem na trať. Vše dle pravidel.
Ředitelství závodu vyvěsilo krátce na to červené vlajky, závod zastavilo, mezitím co závodníci, kteří z mumraje unikli, dokončili kolo.
https://www.instagram.com/p/BzBOCJNlIV4/
Pak se ředitelství rozhodlo závod restartovat za safety carem v pořadí z kvalifikace, což se nelíbilo především jezdcům jako Felipe Massa (Venturi), Lucas di Grassi (Audi Sport Abt Schaeffler) a Antonio Felix da Costa (BMW i Andretti), kteří již během přenosu svůj nesouhlas důrazně vyjádřili.
A není se co divit. Zvlášť di Grassimu se podařilo dobře protáhnout a po nevydařené kvalifikaci se protáhl hned na body, které potřebuje jako sůl v boji o titul.