Během závodů Formule 1 vídáme krásné souboje o vítězství, nebo o body. Každou Velkou cenu jsou k vidění i havárie a technické problémy s vozy. Jaký je nejčastější důvod pro odstoupení ze závodu?
První Velká cena Formule 1 se konala 13.5.1950 ve Velké Británii, na okruhu Silverstone. Prozatím poslední Velká cena se jela minulý víkend v Koreji na novém okruhu Yeongam. To je dohromady 837 Velkých cen.
Na čele žebříčku odstoupení ze závodu jasně dominuje problém s motorem. Motory jsou v letošní sezóně konstruovány tak, aby na 19. závodů každý pilot použil 8 motorů. V nedávné minulosti mohl motor vydržet pouze jeden závodní víkend.
Na druhém a třetím místě jsou s podobným počtem odstoupení problémy s převodovkou a nehoda. Nehodou myslíme nehodu dvou a více jezdců.
Na čtvrtém místě je výlet jezdce mimo trať, na pátém kolize. Kolize je myšlena havárie jednoho pilota.
Problém se zavěšením kol je na šestém místě, sedmé místo obsadil problém s elektronikou a sedmé místo drží porucha spojky.
Deváté místo má problém s brzdami a desáté porucha palivového systému.
Pořadí | Důvod odstoupení | Počet |
---|---|---|
1 | Motor | 1897 |
2 | Převodovka | 1065 |
3 | Nehoda | 1015 |
4 | Mimo trať | 729 |
5 | Kolize | 554 |
6 | Zavěšení kol | 387 |
7 | Elektronika | 301 |
8 | Spojka | 205 |
9 | Brzdy | 191 |
10 | Palivový systém | 183 |