Jako je letos novým zvykem, konají se za víkend tři závody F2. Ne jinak tomu je v Monaku. Na tomto specifickém okruhu má ovšem nesportovní „otočené pořadí ve sprintech“ větší dopad na výsledky, než kde jinde. Číňan Kuan-jü Čou bral po zpackané kvalifikaci darovanou pole position rád – a na trati, kde se de facto nedá předjíždět, ji bez větších problémů proměnil ve vítězství v pátečním sprintu. Z pohledu českého týmu Charouz Racing System se jen odehrálo to, co se v trénincích rýsovalo: jezdci Boba Vavříka dnes zůstali bez bodů.
Nejen věrní fandové motorismu si jistě kladou otázku, jakou sportovní hodnotu má kvalifikace, když pak prvních 10 smí startovat jen v opačném pořadí jejího výsledku? Zvláště na okruhu jakým je Monako, kde lze předjet jen soupeře, který je o nejméně 5 sekund pomalejší (což není ve formuli 2 až na jedinou výjimku nikdo případem) to má eklatantní dopad na sportovní výsledek. Dnešní sprint to smutně demonstroval – a ne jinak tomu bude zítra…
Nejrychlejší muž čtvrtka, 17letý vycházející hvěžda Theo Pourchaire z nedalekého Cannes, byl za svůj senzační výkon „odměněn“ 10. startovní pozicí, zatímco se na špičce gridu slunili kolegové, které porazil: Kuan-jü Čou a Felipe Drugovich, oba z týmu UNI Virtuosi. Čínský junior Renaultu Čou je již príliš zkušený a otrlý na to, aby si takovou darovanou příležitost nechal ujít: po zhasnutí startovních světel vyrazil směrem St. Devote jako první, za ním se seřadili Christian Lundgaard (ART), Felipe Drugovich a obě překvapení kvalifikace, Roy Nissany (DAMS) s Ralphem Boschungem (Campos). Pourchaire “udělel” úvodem dvě místa a postoupil na 8. pozici, Charouzův David Beckman byl po prvním kole 13, druhý český vůz se Samaiou v kokpitu 20. Favorizovaný Rus Robert Shwartzman, jehož sezona 2021 zatím probíhá katastrofálním způsobem, neměl ani v Monte Carlu štěsti: po skrumáži vrazil do zdi, ulomil si spoiler a musel to vzdát.
V dalším průbehu závodu se jezdci za Čouem sice přetahovali o rekordní kola, na předjetí ovšem není v úzkých uličkách mezi Rascasse a Mirabeau bez velké hrubky soupeře naděje a tak se pořadí dlouho neměnilo. Až do 13. kola. Ani tentokrát ale ne díky předjetí: Lundgaardův motor se rozloučil v oblaku kouře a na 2 . pozici postoupil Drugovich, což znamenalo dvojité vedení pro Uni Virtuosi, pričemž měl čínský lídr 3,1s náskoku na svého brazilského kolegu.
Rychlejší z obou vozů Charouz Racing Sytemu, David Beckmann, měl od této fáze body na dohled. 10. Daruvala a 11. Armstrong jezdili od poloviny závodu jen těsně před ním – ale co naplat..?
Špička se právě chystala předjet o kolo zcela nedisponovaného Deleddu (Ital se včera vlastně nekvalifikoval, směl ale i tak startovat – další kritérium, které kvalifikaci uvádí v at-absurdum), když se o umělé zvýšení napětí po 26 kolech postaral další “výdobytek moderny” – safety car. Brazilec Gianluca Petecof poničil svůj vůz o koupaliště a ostatní se na poslední dvě kola “srazili” za vodícím vozidlem.
Znovu se startovalo až těsně před koncem a Zhou si nenechal vítěztví vzít. Ani za ním se toho již přiliš nezměnilo. Izraelec Nissany směl poprvé v životě na stupínek vítězů F2 a i pro Ralpha Boschunga znamenala 4. pozice nejlepší výsledek jeho kariéry. 10. pozici a tím i pole position do zítřejšího sprintu vyrval Armstrong na posledních metrech přeci jen Daruvalovi, Beckmann se Samaiou dojeli mimo body
Výsledek pátečního sprintu F2 v Monaku:
- Kuan-jü Čou, UNI-Virtuosi
- Felipe Drugovich, Uni Virtuosi
- Roy Nissany, DAMS
- Ralph Boschung, Campos
- Juri Vips, Hitech
- Daniel Ticktum, Carlin
- Theo Pourchaire, ART
- Oscar Piastri, Prema
- Liam Lawson, Hitech
- Jehan Daruvala, Carlin
12. David Beckmann, Charouz Racing System
17. Guilherme Samaia, Charouz Racing System