Robert Kubica i po letech lituje promarněné šance z roku 2008. BMW totiž v polovině sezóny ukončilo vývoj svého vozu a zaměřilo se na vůz pro rok 2009. Kubica přitom v polovině sezóny ztrácel jen 2 body na lídra šampionátu.
Rok 2008 byl Kubicovým nejlepším v jeho velmi pestré kariéře. V Bahrajnu slavil svou první pole position a o několik závodů později si z Kanady odvezl první vítěznou trofej. Zároveň se dostal do vedení šampionátu.
V polovině sezóny ztrácel Kubica 2 body na vedoucího Lewise Hamiltona. BMW se i přesto rozhodlo vývoj svého vozu ukončit a zaměřilo se na vývoj modelu F1.09 pro příští rok. Především se zaměřili na revoluční KERS, který měl debutovat.
Zatímco BMW zachovalo status quo, McLaren a Ferrari nadále vyvíjely. V druhé polovině sezóny získal Kubica jen tři pódiové příčky a v poháru jezdců na konci sezóny ztrácel na 4. místě 23 bodů na vítězného Lewise Hamiltona.
Kýžený mistrovský titul nepřinesl ani rok 2009, vzduchem chlazený KERS od BMW totiž nefungoval dle představ a tým se potácel s četnými problémy. Na konci roku pak mnichovská automobilka formuli 1 nadobro opustila.
Polský závodník už tehdy zpochybňoval rozhodnutí BMW a tvrdil, že je chyba opustit vývoj vozu, který by mohl potenciálně bojovat o mistrovský titul. Názor nezměnil ani po letech.
„Mám stejný názor jako před 12 lety, protože se to týkalo i mě. Měl jsem pocit, že to může být naše jediná šance na zisk mistrovského titulu,“ uvedl Kubica v rozhovoru pro Motorsport.com.
„Neměli jsme nejrychlejší auto, to je fakt. Běžně vyhrává šampionát nejrychlejší auto, ale ne vždycky tomu tak je. Z jakéhosi důvodu – ať už díky chybám ostatních, nebo že jsme odváděli na začátku sezóny lepší práci – jsme i bez nejrychlejšího auta vedli.“
„Musíte se chopit příležitosti, nikdy nevíte, kdy vám ji život nabídne podruhé. Po deseti letech jsem potkal své tehdejší mechaniky, kteří zastávali stejný názor. Litují toho, protože jsme druhou šanci nedostali.“
Kubica v boji o titul vydržel až do GP Japonska, která byla třetím závodem od konce šampionátu. Druhé místo v cíli závodu mu ale na udržení mistrovských ambicí nestačilo.
„Bylo to čisté závodění, nikdo nedominoval,“ okomentoval sezónu 2008 Robert Kubica. „Ferrari s McLarenem byly na nějakých okruzích rychlejší, ale potkávaly je technické problémy a dopouštěly se chyb. Proto jsem vedl šampionát, a proto jsem byl dlouho kandidátem, i když jsem neměl nejrychlejší auto.“
„V kvalifikaci ve Fudži jsem skončil šestý, můj kolega Heidfeld byl šestnáctý. Neměli jsme rychlost. Přesto jsem v prvním kole vedl, a nakonec z toho bylo druhé místo. Pokud bychom nasadili komponenty, které jsme před třemi měsíci testovali, možná bych ten závod vyhrál.“
„Pořád toho lituji, ale přesto se považuji za šťastlivce, jelikož mnozí talentovaní jezdci takovou příležitost nikdy nedostali.“
Robert Kubica přešel v roce 2010 k Renaultu a měl podepsanou i předběžnou dohodu s Ferrari pro sezónu 2012. Nehoda v italské rally na začátku roku 2011 ale jeho kariéru nenávratně ovlivnila.