Ferrari definovalo plány na monopost pro příští sezónu. Vedoucí aerodynamického vývoje Enrico Cardile již pověřil tým inženýrů, aby nynější koncepci vozu přepracovali od úplného začátku. Vůz na příští sezónu bude již sedmdesátým vozem Ferrari ve formuli 1 a nese projektový název 676. V Maranellu musí dokázat, že umí vyrobit konkurenceschopný vůz i bez Adriana Neweyho, konstruktéra Red Bullu.
Monopost SF-23 je „dítětem“ Mattia Binotty, bývalého šéfa týmu Ferrari. Pro nynějšího šéfa Frédérica Vasseura to bude první projekt od jeho příchodu do týmu. Pravidelně se každý týden schází s Enricem Cardilem a s vedoucím oblasti pohonné jednotky Enricem Gualterim, aby se dozvěděl, jaké jsou hlavní směry koncepce vozu, který musí znovu oživit slávu Ferrari.
Jistým faktem je to, že model 676 bude navržen od úplného začátku. Zodpovědnost nového konceptu na sebe vzal inženýr Diego Tondi a designér Fabio Montecchi. Výhodou je, že pravidla pro příští sezónu se nebudou měnit a tým bude směřovat k tomu, aby našli co nejefektivnější řešení. V Maranellu se nyní rozhodli jít cestou, kterou šel i Red Bull se svojí koncepcí vozu RB19, aniž by jejich monopost okopírovali. Opustí myšlenku tvarovaných bočnic, které charakterizovaly monoposty s přízemní efektem minulé generace.
Ferrari chce s novou koncepcí jít do větších extrémů, než šel Red Bull. Vůz 676 bude muset být aerodynamicky odvážný a mechanicky velmi pevný, s pohonnou jednotkou 066/7. Přeplňovaný šestiválec zůstává stejný, ale inženýři se pokusí vylepšit jeho hybridní část. Tým se musí zamyslet nad aerodynamickou konfigurací vozu a jeho hardwarem. Podvozek musí být vybaven extrémnějším odpružením a musí posunout i nos, aby neomezoval proudění vzduchu pod sáním chladiče. Největším omezením bude limit výdajů, a tak v Maranellu budou muset udělat velká rozhodnutí.
Ferrari opustili klíčoví zaměstnanci a je těžké věřit, že by se jim přes zimu podařilo smazat odstup od Red Bullu, ale Aston Martin, Mercedes i McLaren letos ukázali, že je možné udělat velké skoky pomocí promyšlených balíčků. Frédéric Vasseur vsadil hlavně na interní zdroje a čeká na příchod Loica Serry, výkonnostního ředitele Mercedesu. Letošní model SF-23 se bude i nadále vyvíjet do Velké ceny USA v Austinu, jelikož výsledky z aerodynamického tunelu ovlivní i příští rok.