Mick Schumacher, Callum Ilott a Robert Švarcman si ve středu ve Fioranu užili „nezapomenutelný“ test monopostu Ferrari formule 1, čímž zintenzivnili přípravy před víkendovými debuty na Velkých cenách.
Společnost Ferrari uspořádala testy ve svém 2018 voze Ferrari SF71H na vyhrazené testovací trati poblíž továrny pro tři přední členy své řidičské akademie, kteří se před koncem roku představí na trénincích formule 1.
Schumacher, Ilott a Švarcman dokončili přidělené úlohy ve Fioranu a podle technického šéfa Ferrari Driver Academy Marca Matassy se rychle přizpůsobili vozu.
„Není snadné přejít od stylu řízení monopostu formule 2 k mnohem namáhavějšímu stylu, který je zapotřebí ve formuli 1,“ řekl Matassa. „Vůz má mnohem více síly, podstatně propracovanější brzdový systém a posilovač řízení, který vyžaduje správnou citlivost a přesnost.“
„Všichni však byli v adaptaci na vůz rychlí a okamžitě začali jezdit svižným tempem. Věřím, že kola, která dnes udělali, budou velmi užitečná jak pro Micka a Calluma, kteří se představí příští pátek na Nurburgringu.„
Vedoucí šampionátu F2 Schumacher se představí pro Alfa Romeo v úvodním tréninku příští pátek na Velké ceně Eifelu na Nurburgringu, protože se snaží zajistit si místo v F1 pro sezónu 2021. Pro Schumachera to bude již třetí usednutí do moderních monopostů F1, po testování pro Ferrari a Alfu Romeo loni po Velké ceně Bahrajnu.
„Bylo velmi užitečné znovu si vyzkoušet všechny složité postupy a procedury a také to, jak tým funguje na této špičkové úrovni tohoto sportu,“ řekl Schumacher.
„Nemůžu se dočkat, až skočím do kokpitu v Německu, a bude hezké zúčastnit se tréninku poprvé před svým domácím publikem. V týmu jsou někteří mechanici, kteří pracovali s mým otcem, a díky tomu bude den ještě výjimečnější.“
Ilott se poprvé objevil ve voze Ferrari F1 ve Fioranu, předtím testoval pouze zkušební vůz pro Alfu Romeo a označil jej za „nezapomenutelný den“.
„Dnes jsem se s autem dokázal sžít a to pouhých deset dní před mým debutem,“ řekl Ilott. „Co mě na SF71H zarazilo, byla jeho přítlak k asfaltu, což znamená, že máte neskutečnou rychlost v zatáčkách, kterou v jiných kategoriích prostě nenajdete. Pak je tu extrémní síla motoru a okamžité brzdění.“
Je známo, že Ilott i Schumacher budou v roce 2021 soupeřit o místo v F1, přičemž Ferrari má základny pro své juniory v Alfě Romeo a Haasu. Pro Švarcmana znamenal středeční test jeho první okušení monopostu F1, předtím řídil pouze F2.
Šampion F3 z roku 2019 označil tento den za „fantastický a zábavný“, přičemž poznamenal, že energie, kterou auto má, není srovnatelná s ničím, co kdy předtím řídil.
„Když šlápneš na plyn, zdá se, že se výkon nikdy nezastaví,“ řekl Švarcman. „Brzdy jsou stejně působivé: auto se zastaví lusknutím prstu. Kromě samotného řízení bylo také skvělé pracovat s týmem. Je jich spousta a věnují pozornost každému malému detailu. Opravdu fungují na velmi vysoké úrovni.“
„Děkuji všem, kteří mi umožnili prožít tento nezapomenutelný den.“
Švarcman se představí pro Alfa Romeo v praxi na konci sezóny na Velké ceně Abú Zabí v polovině prosince.