Mercedes po sérii ohromných a zároveň i nákladných haváriích byl Mercedes donucen k tomu, že už nedokáže přinést žádná vylepšení, jen dvě podlahy na VC Brazílie. Stříbrné šípy k tomuto kroku dohnal rozpočtový strop, protože opravy monopostů a výroba náhradních dílů není úplně levná záležitost.
Mercedes byl nucený zastavit vývoj monopostu W15, jelikož tým doplatil na sérii havárií jejich pilotů. Andrea Kimi Antonelli havaroval v tréninku na Monze, když se roztočil v nájezdu do legendární Parabolicy (nově už Alboreto – pozn. red.) a dvě nehody George Russella, který poškodil monopost v kvalifikaci na VC USA a v druhém tréninku v Mexiku.
V době rozpočtových stropů jsou nehody pro týmy noční můrou, protože nemohou kvůli finančním prostředkům, které se dají na opravu monopostu a výrobu dílů. Týmy nemohou zákonitě přinášet mnoho vylepšení, aby se vešly do rozpočtového stropu, který je aktuálně na hodnotě 135 milionů dolarů na celou sezónu (zhruba 3,2 miliardy korun – pozn. red.).
Tým z Brackley tvrdí, že už nemá dostatek finančních prostředků v rámci rozpočtového stropu na to, aby mohl přivézt další upgrady. Šéf Mercedesu Toto Wolff k tomu řekl: „V podmínkách rozpočtového stropu je to složitá situace.“
„Tyto tři nehody nás dostaly do úzkých a určitě ta nehoda, která se stala v pátek v Mexiku, byla obrovská. Museli jsme se totiž rozhodnout pro zcela nový podvozek, a to je v rámci rozpočtového stropu obrovská zátěž.“
„Pravděpodobně budeme muset omezit to, co na auto dáváme. Takže v Brazílii budeme mít dva balíčky vylepšení, dvě podlahy, ale to je v podstatě všechno. Nic dalšího se nechystá. Máme určitá omezení na díly, u kterých musíme být kreativní, jak s nimi naložíme. A určitě to má vliv na to, kolik vývojových dílů můžeme na auto nasadit, protože odpověď je nula.“
Wolff přiznal, že neměl pochybnosti o svých pilotech, kteří spolu na trati dlouho a tvrdě bojovali o čtvrtou příčku.
„Jsou tak dobří a zkušení, že jim umožníme závodit. Nebyl tam pocit, že by mě napadlo, že se to trochu zvrhne. Myslím, že jsme na konci, když bylo jasné, že Lewis (Hamilton – pozn. red.) je rychlejší auto, zavolali Georgovi (Russellovi – pozn. red.), že bychom mu možná řekli, že jeden obranný manévr na rovince byl trochu pozdě. Ale nemám žádné pochybnosti o těchto dvou.“
Kvůli Russellově nehodě v kvalifikaci v Austinu, odjezdili poslední dva závody oba piloti Mercedesu na jiné specifikaci monopostu W15. To by se nyní mělo změnit, protože na VC Brazílie přinesou Stříbrné šípy dvě nové podlahy a opravenou podlahu, která se poškodila v Austinu.
„Jsem vždy otevřený tomu, co si myslí jezdci. Pokud jsem si jistý, že George pojede s novým, Lewis se možná bude chtít teď v Brazílii vrátit ke staré podlaze. Určitě si s ním promluvíme a uvidíme, čemu dá přednost.“
V Mercedesu mají pochybnosti o posledním balíčku vylepšení, který přivezli do Austinu, protože mu plně nerozumí a kvůli tomu na okruhu COTA měli oba vozy problémy ve stejné zatáčce.
„V aktuálním aerodynamickém balíčku může být cosi, co způsobuje něco, čemu nerozumíme, protože v Austinu jsme měli dvě ohromné havárie ve stejné zatáčce. Ale poté jsme měli havárii i na staré specifikaci vozu.“
„Tyto vozy jsou natolik na ostří nože, že to bude v Brazílii zajímavý experiment, abychom zjistili, zda se jedná o nestabilitu ve vysokých rychlostech nebo o faktor v nízkých rychlostech. Nemyslím si, že můžeme jen tak vyvodit, že jedna specifikace je lepší než ta druhá,“ sdělil šéf Mercedesu.