Mercedes a Aston Martin se budou dělit o safety car

Mercedes a Aston Martin se budou dělit o safety car

Aston Martin se příští rok navrátí jakožto účastník do formule 1, taktéž se spekuluje, že se má od příští sezóny podílet na zajištění safety caru. Bude to poprvé od roku 1996, co safety car nebude poskytován výhradně automobilkou Mercedes.

Zatímco německý výrobce automobilů byl doposud exkluzivní dodavatel, probíhají diskuse o revidované dohodě pro rok 2021 a to především kvůli nové Concordské dohodě.

I když se má za to, že nebylo učiněno žádné konečné rozhodnutí, zdroje odhalily, že se zdá být stále pravděpodobnější, že se Mercedes vzdá role jediného dodavatele safety carů.

I nadále bude hrát důležitou roli – což bude zahrnovat poskytování lékařského vozu F1, ale stále probíhají rozhovory o revidovaném uspořádání, které pravděpodobně vyústí ve sdílení odpovědnosti safety caru s Aston Martinem.

Taková změna dohody, která by umožnila rovnoměrné rozdělení využívání safety caru mezi oběma výrobci automobilů v průběhu sezóny, by pomohla sdílet finanční zátěž mezi oběma společnostmi, protože F1 rozšiřuje svůj harmonogram na 23 závodů.

Mercedes a Aston Martin si jsou za posledních 12 měsíců čím dál tím bližší a uzavírají akcionářské dohody a úzce spolupracují v oblasti technologie.

Nedávno bylo oznámeno, že Mercedes zvýší svůj podíl v Aston Martin na 20 % a zároveň umožní přístup k celé řadě svých technologií – včetně hnacího ústrojí a elektronické architektury.

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff má také soukromý podíl v Astonu Martinu a je blízkým přítelem majitele nynější růžové stáje Lawrence Strolla.

Příští rok se Aston Martin vrací do F1 se svým vlastním týmem, kdy se z Racing Pointu utvoří právě Aston Martin.

Strollův záměr je využít marketingových výhod tohoto sportu k podpoře prodeje silničních vozů Aston Martin, protože po náročných letech zahájí ambiciózní obnovení této značky.

Současný safety car od Mercedesu je nejrychlejší v historii tohoto sportu a na začátku roku 2018 byl dokonce vylepšen.

Jeho čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turby produkuje výkon 585 koní a může dosáhnout nejvyšší rychlosti 318 km/h. Safety car řídí německý jezdec Bernd Maylander.

Lékařským vozem je Mercedes AMG C 63 S Estate, který řídí Alan van der Merwe.

Sdílejte na:
Zavřít