Přestože Liberty Media oznámila, že se bude závodit ve Vietnamu a připravuje se Grand Prix v ulicích Miami, tak nadále zůstává velkým zastáncem tradičních tratí. Momentálně se uvažuje o návratu na okruh na pobřeží Severního moře.
Naposledy se jelo v Nizozemsku v roce 1985, ovšem okruh v Zandvoortu je stále využívaný. Do letošního roku byla tamní trať například součástí kalendáře německého šampionátu cestovních vozů DTM a nabízela velmi výživné závody. Zejména kvůli tomu, že tato trať nedovolí jezdcům chybovat. A když už chybují, přichází nevyhnutelný trest. Okruh totiž nedisponuje únikovými zónami.
Po vstupenkách na Grand Prix Nizozemska by se zcela jistě jen zaprášilo díky jejich hvězdě, Maxovi Vestappenovi. V posledních letech se stala Velká cena Belgie pro 21letého závodníka téměř domácím závodem, neboť se tam každoročně vydává nespočet nizozemských fanoušků podporovat svého oblíbence.
The Belgian GP is set to be a sell-out due to Max Verstappen’s popularity – biggest crowd expected since 2001 https://t.co/Ws3sr2xEfB
— Autosport (@autosport) 20. července 2017
Proto by byl návrat Formule 1 do Nizozemska logickým krokem. „Máme velký zájem závodit v Nizozemsku,“ prozradil šéf marketingu F1 Sean Bratsches v rozhovoru pro Reuters. „Už jsme vedli několik slibných rozhovorů.“
Podle místních novinářů by se mohl Verstappen dočkat závodu před domácím publikem už v roce 2020. Otázkou však zůstává, zda by zaujal místo na úkor jiné velké ceny nebo by se kalendář rozšířil. Druhá možnost není nereálná, neboť se již několikrát vedení šampionátu nechalo slyšet, že plánují kalendář až o 25 závodech za sezónu.
„Jsme takřka na pole position: Pro státy je pořádání závodu Formule 1 velmi atraktivní. Chceme obnovit závodní okruhy s historií. Jsou důležitou součástí Formule 1,“ uvědomuje si Bratches a zároveň zdůrazňuje, že je důležité najít správné vyvážení, aby mohli svým partnerům garantovat dobrou investici.
Dlouhodobě má nahnutou svoji budoucnost v kalendáři množství tradičních tratí. Příští rok vyprší smlouvy hned třem takovým okruhům. Jedná se o Silverstone, Monzu a Hockenheim. „Naším záměrem je jezdit v Silverstonu dalších 68 let,“ dušuje se osmapadesátiletý Němec. „Musíme učinit pro společnost ekonomická rozhodnutí. Také je důležité sledovat perspektivu fanoušků.“