Charles Leclerc je po vyzkoušení nového monopostu SF-24 na simulátoru velmi spokojen. Podle něj se soustředili na problémy, které provázely vůz v minulé sezóně. Carlos Sainz byl ohledně svého úsudku více rezervovaný.
Ferrari dnes představilo svůj nový monopost pro sezónu 2024. Jako první si ho vyzkoušel Carlos Sainz, který jej otestoval na jejich soukromém okruhu v Maranellu, Fiorano. Na simulátoru si jej vyzkoušel také Charles Leclerc, který měl z vozu pozitivní první dojem.
„Na simulátoru jsem měl dobrý pocit. Vůz je rozhodně o krok napřed oproti minulému monopostu. Soustředili jsme se, jako každý rok, na hlavní slabiny, které jsme měli loni. Zatím vůz na simulátoru reaguje velmi dobře.“
Svůj konečný úsudek si ale nechává Leclerc až po vyzkoušení v reálných podmínkách. „Další důležitou součástí všeho je samozřejmě, na kolik to bude odpovídat skutečnému vozu, jakmile ho poprvé vyzkoušíme na trati v Bahrajnu. To bude ten klíčový moment, ve kterém zjistíme, jestli jsme pro tuto sezónu odvedli dobrou práci. Prozatím je všechno dobré, a vše, co jsme testovali na simulátoru bylo v pořádku.“
V minulé sezóně bylo Ferrari jediným týmem, který kromě Red Bullu vyhrál jeden ze závodů světového šampionátu formule 1. Na konci sezóny pak bylo pro rakouskou stáj jedním z nejkonkurenčnějších týmů. Začátek jejich sezóny byl ovšem provázen problémy s jejich vozem, který měl velmi kolísavé výkony.
„Myslím, že hlavní oblastí, na které jsme museli zapracovat, byla schopnost přizpůsobit se podmínkám. V loňském roce jsme měli špičkové auto, které bylo velmi silné, kdykoli jsme měli ideální podmínky, ale když se objevil jeden z faktorů jako teplota, rychlost, síla a směr větru, mělo to na náš vůz velký dopad. Toto jsme na voze chtěli změnit, aby se lépe a jednodušeji řídil, protože to bylo velmi obtížné, pokud bylo větrno. Rád bych, aby se to letos změnilo.“
Sainz byl ve svém komentářích ohledně nového monopostu více rezervovaný: „Nerad mluvím o tom, jak konkrétně se ve voze na simulátoru cítím, protože je to pro tým soukromé. Ale ano, rozhodně je to jiné. Cílem je, aby byl vůz jiný. Jezdci tak získají větší jistotu a mohou z něj vytěžit lepší čas. Loni to v tomto směru nebylo jednoduché, ale letos si jsem dost jistý, že jsme udělali kroky správným směrem. Jestli to bude stačit, nebo ne, ukáže čas.“
Podle Sainze se Ferrari snaží díky svému novému podvozku vylepšit ve všech oblastech. „Myslím, že pokud chceme letos bojovat o titul mistra světa, musíme zlepšit všechny části vozu. Přesně to jsme se snažili dělat celou zimu a minulou sezónu, vylepšit všechny možné oblasti. Nenechat nic bez změny nebo vylepšení. S tímto přístupem a myšlením je tento vůz jednou z věcí, které je třeba zlepšit v každé oblasti.“