Charles Leclerc tvrdí, že Ferrari mělo během víkendu Velké ceny Nizozemska problémy se stejnými třemi zatáčkami, včetně zatáčky 9, kde vypadl ve třetí části kvalifikace na nedělní závod.
Monacký pilot měl problémy v Q1, které ho skoro stály postup do Q2, kde již dokázal zajet čas vhodný rozstřelu o pole position. Když trať v Q3 oschla natolik, že bylo možné použít pneumatiky do sucha, v zatáčce 9 vyjel příliš doširoka a mokrá tráva jej poslala přímo do bariéry a způsobil červenou vlajku. Charles Leclerc se nakonec propadl na deváté místo a přiznává, že Ferrari mělo během víkendu v Zantvoortu problém se třemi specifickými zatáčkami.
„Především je to jeden z těch víkendů, kdy se vůz extrémně špatně řídí. Od prvního volného tréninku máme problémy v zatáčkách 1,9 a 10. Vůz jsme kompletně změnili a upřímně řečeno, v těchto zatáčkách nám toho moc nepomáhá,“ řekl. „Zatáčky 9 a 10 jsou jedny z těch, kde vjedete do zatáčky, pustíte brzdu a v zatáčce z nějakého důvodu není žádná přilnavost. Pak jen věříte, že vůz na výjezdu opět přilne, což se nestalo a já samozřejmě skončil ve zdi.“
Charles Leclerc zdůraznil, že je důležité, aby Ferrari pochopilo, proč od začátku celého víkendu neustále bojují s problémy ve stejných zatáčkách. „Na jedné straně je třeba pochopit některé věci, protože být na stejné trati a mít problém v některých typech zatáček a v některých jiných vůbec, musíme se na to podívat a doufejme, že z toho něco pochopíme, protože tohle je velké.“
Poté, co bylo včera potvrzeno, že Ferrari bude vyvíjet zcela nový vůz pro nadcházející sezónu na pozadí jasných nedostatků jejich současné koncepce vozu, Monačan přiznává, že se nemůže dočkat, až letošní sezóna skončí. Když byl dotázán na připomínky, které poskytl technický ředitel Ferrari Enrico Cardile ohledně nové koncepce vozu, řekl: „Ano. Je skvělé tohle slyšet. Nemůžu se dočkat, nejdřív mě čeká dokončení letošní sezóny, ale můžeme se jedině vydat jiným směrem, protože upřímně řečeno, vůz je v tuto chvíli velmi obtížné udržet na limitu. Tento víkend se obzvlášť trápíme, hlavně s rovnováhou, která nás zpomaluje, protože musíme být daleko od limitu a když už jste daleko od něj, opravdu nevíte, co se stane. Přesně to se stalo mně v Q3, takže je to těžká situace.“
Charles Leclerc měl v letošní sezóně problémy ve smíšených podmínkách již několikrát. Ve Španělsku vypadl v Q1 a v Kanadě nedosáhl na Q3. Popřel však, že by za jeho incident mohly podmínky, místo toho jako hlavní důvod uvedl nekonzistentní chování vozu SF-23. „Takové podmínky jsme letos zažili již několikrát a já se s tím stále více vyrovnávám a jsem s tím v pohodě. Je to jen vůz, který je tento víkend extrémně náročný na řízení. Ve formuli 1 je to všechno o předvídání a o tom, že víte, jakou rovnováhu v zatáčce získáte, jakmile do ní vjedete, ale v tuto chvíli do zatáčky vjedu a nemám nejmenší tušení, jestli budu mít obrovskou nedotáčivost nebo nulovou nedotáčivost, a to nám to velmi ztěžuje. Byl to těžký víkend a doufejme, že závod bude lepší.“
Byl dotázán i na to, zda se jednalo o stejnou situaci jako v Miami, kdy taktéž havaroval v Q3. „Ne, už jsem měl čas se podívat na onboard, neudělal jsem nic, co by vybočovalo z normálu, stejně jako v Miami. Je to těžký vůz na řízení, přecházíme z velké nedotáčivosti do přetáčivosti, je opravdu velmi těžké předvídat, co udělá v zatáčce. Ale žádné výmluvy, já jsem ten, kdo řídí a udělal jsem chybu.“