Liam Lawson přiznal, že po oznámení, že právě on nahradí v Red Bullu Sergia Péreze, omezil sociální sítě, protože se strhla vlna nenávisti od fanoušků nejen mexického pilota, ale také Daniela Ricciarda.
Liam Lawson v rodině Red Bullu působí již od roku 2019, když s týmem prošel juniorské kategorie. V sezóně 2023 debutoval namísto zraněného Daniela Ricciarda v týmu AlphaTauri (dnešní VCARB – pozn. red.). Poté si ale nezajistil stálou sedačku a zůstal čekat na střídačce.
Daniel Ricciardo nepředváděl takové výkony, které byly od něj očekávány, a tak přišel na řadu novozélandský pilot. Po odchodu Sergia Péreze mladý závodník povýšil a od roku 2025 bude týmovým kolegou Maxe Verstappena. Mnoho fanoušku by na jeho místě ale vidělo Australana nebo Júkiho Cunodu a své názory často sdíleli.
Liam Lawson ale nečekal, že jeho postup vyvolá vlnu nenávisti na sociálních sítích, kde snášel nadávky od fanoušků Sergia Péreze. Omezil tak čas, který na sítích tráví. „Původně jsem urážek viděl hodně. Nečekal jsem to a nebyl jsem na to nijak připravený. Abych byl upřímný, na sociální sítě už vůbec nechodím. Napíšu příspěvek pro své fanoušky, ale neprolistovávám ani neprohlížím zprávy.“
„Člověk se připravuje na formuli 1, aby byl připraven jako pilot, a pak už takové věci neočekává, nebo se na ně nepřipravuje, protože se soustředí jen na závody.“
Předtím, než nahradil mexického pilota, tak se tato dvojice střetla i v závodu při Velké ceně Mexika. Liam Lawson při předjíždění ukázal domácímu pilotovi prostředníček a po závodě se mu omluvil. Slovní přestřelka pokračovala i poté.
V Austinu se střetl s Fernandem Alonsem, za což také schytal kritiku. „Není v tom nic osobního vůči nikomu, ale měl jsem šest závodů na to, abych se předvedl.“
„Nesnažím se být přehnaně agresivní, abych si něco dokázal, ale také nehodlám závodit jinak jen proto, že je někdo zkušený nebo ve sportu respektovaný.“
Nyní se mladý pilot soustředí na výzvu být v příští sezoně týmovým kolegou Maxe Verstappena, což je osud, který Alexander Albon, Pierre Gasly a Sergio Pérez znají až příliš dobře.
První dva jmenování dlouho nevydrželi, ale Mexičanovi se podařilo přežít čtyři sezóny. Všichni však měli jedno společné, a to, že se snažili vyrovnat s vlastnostmi vozu tak, aby odpovídaly jejich jízdnímu stylu. Liam Lawson má jiný názor.
„Myslím, že máte určité věci, které se vám na voze líbí, ale také si myslím, že pokud jde o mě, strávil jsem spoustu času vývojem tohoto vozu i jako junior a jako rezerva v posledních několika letech a mám pocit, že docela dobře rozumím tomu, jak jezdí. Ale také úplně nevěřím na to, že vozy nevyhovují jízdnímu stylu pilota. Myslím, že jako piloti, jsme profesionálové, se musíme přizpůsobit tomu, co řídíme.“