Australský závodník přiznal, že technické potíže, které jej provázely zejména ve druhé polovině sezóny zapříčinily problémy se spánkem.
Daniel Ricciardo prožil opravdu náročnou sezónu, neboť se mu smůla lepila na paty. A to zejména ve druhé polovině sezóny. Red Bull totiž poměrně dost zrychlil a často promlouval do boje o pódiová umístění, dokonce i o vítězství. Jenže oba jezdce zužovaly technické potíže. Australan byl po Grand Prix Mexika natolik frustrovaný, že hlásal, že už nemá chuť závodit a že „to auto je prokleté“ a nabízel jej Piere Gaslymu (jeho nástupce u Red Bullu – pozn. red.). Posléze však svá slova mírnil a vše uvedl na pravou míru.
@danielricciardo pic.twitter.com/u2ijPfwAb4— Red Bull Racing (@redbullracing) 2. listopadu 2018
Není se čemu divit, když po letní přestávce dokončil pouze polovinu závodů, a z toho nedokončil dvě velké ceny za sebou kvůli selhání motoru (VC USA a VC Mexika). Kromě toho také slízl nespočet penalizací, kvůli kterým přišel o dobrou startovní pozici.
„Letos se toho událo hodně a byl bych naivní, kdybych si myslel, že mě to v některých částech (sezóny) neovlivnilo. Není to tak, že bych mohl ukázat na závod a říct, že tenhle závod byl špatný, protože jsem hodně přemýšlel.“
„Je to vyčerpávající a když vaše mysl pracuje, někdy pak spíte místo osmi hodin jen šest, a to následně může zpomalit vaše reakce nebo reflexe.
Rozhodně nechci, aby to vyznělo jako výmluva, ale jsem si jistý, že mě to do jisté míry ovlivnilo.
Je to však součástí rostoucích zkušeností a jsem si jistý, že v této pozici, kdy mám hodně mechanických odstoupení, nejsem naposledy,“ uvědomuje si pilot s nejširším úsměvem v paddocku, který příští rok bude oblékat overal továrního týmu Renaultu.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Ein Beitrag geteilt von Renault F1 Team (@renaultsportf1) am Aug 3, 2018 um 5:08 PDT
„Jsem v centru dění a sedím v autě, jenže všem, kteří na tom pracovali, zejména klukům v garáži, to zlomilo srdce stejně jako mě. A to pracovali během víkendu stejně dlouho, ne-li déle než já.
Občas jsem chtěl prostě vypadnout a někam se schovat, ale naštěstí jsem většinu času věděl, kde je mé srdce a myslel jsem na ně (mechaniky).“
Zlomové bylo právě již zmiňované Mexiko, které bylo náročné nejen po něj, ale také pro celý tým: „Mexiko bylo náročné, byly to dvě vypadnutí za sebou a bylo to celkem brutální. Cítil jsem, že jsme na tom všichni stejně a že všichni potřebujeme obejmout.
Nebylo to jako ‚jdi do háje, nemusíš to pro mě dělat!‘ Všichni jsme trpěli a nebyla to chyba nikoho z nás,“ vzpomíná na srdcervoucí vypadnutí v Mexiku a odhaluje, že dokonce i tekly slzy.