Technické změny pro rok 2019 přinesou odlišný design přítlačných křídel či deflektorů, což pro týmy znamenalo výraznější investice.
Formuli 1 čeká další sezóna poznamenaná výraznějšími změnami technických regulí. Ve snaze zlepšit podmínky pro předjíždění projdou úpravami přední i zadní křídlo či deflektory na vozech.
Red Bull byl jedním z týmů, které proti letošní změně brojily, nejsou totiž podle něj založeny na spolehlivých datech a přinesou s sebou finanční zátěž.
Přestože zjednodušení křídel by mělo znamenat snížení aerodynamického přítlaku, Dr. Helmut Marko, poradce Red Bullu, se nechal slyšet, že už nyní jsou týmy na úrovni jako loni v létě, jen o 15 miliónů eur (cca 385 miliónů Kč) chudší.
„Už máme stejná (aerodynamická) data jako loni v létě,“ řekl Marko. „Než ale dojedeme do Melbourne, už na tom asi budeme lépe.
Máme teď mezi sebou, Mercedesem a Ferrari dobrý základ pro diskuzi. Shodujeme se na tom, že o pravidlech nesmí rozhodovat technici. Jakmile se do toho pustí technici, okamžitě rostou náklady a všechno se komplikuje. Musíme věci specifikovat.“
Marko si zároveň postěžoval, že změna pravidel byla provedena zejména z iniciativy Mercedesu.
„Všichni vědí, jak těžké pro Mercedes je někoho předjet, když jsou vzadu,“ tvrdí.