Článek talentované anglické blogerky Katie Grimmett, ve kterém přemýšlí o budoucnosti Julese Bianchiho, na kterého se snáší chvála i přes to, že řídí pouze Marussii.
PŮVODNÍ ČLÁNEK V ANGLIČTINĚ NALEZNETE ZDE.
Jules Bianchi je pilot, o kterém ostatní závodníci mluví kvůli jeho přirozeným schopnostem, konzistentnosti a výkonům v porovnání k Maxu Chiltonovi. Každý závodní pilot, se kterým jsem mluvila o tomto tématu, nezapomněl nezmínit Julesovo talent a potenciál.
Dle mého názoru neexistuje větší kompliment.
Všichni jsme slyšeli piloty házet vinu na jiné nebo kritizovat nějaké manévry, ať už při rozhovoru nebo na sociální síti, ale nikdy nebyly tyto komentáře mířeny na Julese Bianchiho, muže, kterého Ferrari vychovává už roky.
Když řídíte Marussii, může být obtížné oslnit, zvlášť když jste vy, i váš týmový kolega, nováčci – Jules Bianchi versus Timo Glock, by nám mohlo dát více přesnou interpretaci jeho výkonů. Nicméně, Jules je chválen podobně, jako byl v GP2 a ve Formuli Renault 3.5; v obou sériích získal druhé místo v šampionátu.
Což je oslnivé. Není divu, že má své místo ve vývojovém programu Ferrari.
Když se při Velké ceně Kanady Alexander Rossi objevil v BBC jako komentátor, poznamenal, že Jules je tím mužem své generace, který se nejpravděpodobněji jednoho dne stane mistrem světa. Rivalové, soupeři a výteční jezdci vyčnívající svým vlastním způsobem, to mě donutilo sednout si a zamyslet se.
Nejprve bych ráda poděkovala Marussii za to, že ho vůbec podepsala; letošní startovní rošt by prostě nebyl to samé bez jeho nevinného francouzského úsměvu, který se pod helmou mění v pevné soustředění. Nehledě na to, jak hodnotíte Louize Raziu, ukončení jeho smlouvy bylo smutnou událostí, avšak Jules Marussii přinesl několik silných (relativně řečeno) výsledků a dostal tak tým před jejich hlavní rivaly – Caterham.
Osobně bych příští rok ráda viděla Julese Bianchiho ve Force Indii. Jeho peníze by mu mohly pomoci získat sedačku, ale jeho talent by zabránil tomu, aby byl označen jako zlý „platící pilot“. Jeho konexe k týmu jsou dobře známy a jeho soustředění na ukořistění sedačky Nico Hülkenberga před Adrianem Sutilem bylo obdivuhodné a skoro zničilo jeho šance na závodění kdekoli jinde.
Umístění Julese Bianchiho do Force Indie by dávalo smysl – jeho spojení s Ferrari by v roce 2014 nabylo politické důležitosti a je také pilotem, který by doopravdy mohl pomoci protlačit Paula di Restu na další úroveň soupeření ve Formuli 1.
Dovolte mi nadnést teorii (opravdu pouze teorii). Řekněme, že Kimi Räikkönen, což očekávám že udělá, by zůstal u Lotusu a hodiny Felipeho Massy by konečně dotikaly – sedačka ve Ferrari by se tak uvolnila. Jestli by se Nico Hülkenberg, který má podobné „naparující se“ chování jako Michael Schumacher, připojil k Alonsovi až do jeho odchodu, mohli by začít formovat vážně skvělého mladého závodníka.
S odchodem Fernanda Alonsa, kdykoli by se to stalo, by pak ve Ferrari mohli ukázat hodnotu jejich investování do Hülkenberga i Bianchiho získáním silné sestavy, která by byla dynamická, rychlá a vysoce uznávaná. Jules Bianchi by pak byl po boku zkušeného pilota, který je obeznámen se vzpínajícím se koněm.
Jenom myšlenka.
Jednoduše řečeno, Jules Bianchi si zaslouží více, než pouze sedačku u Marussie, kterou teď má. Ačkoli to nemusí přijít v příštím roce nebo dvou, vážně doufám, že Formule 1 udělá rozumné rozhodnutí co se jeho, případně své vlastní budoucnosti týče.
Jules Bianchi je pilot, jehož kariéru se vyplatí sledovat.
————————
Autorkou článku je Katie Grimmett.
Blog: http://stoodonthepodium.wordpress.com
Twitter: https://twitter.com/Katieonapodium