Sebastian Vettel si alespoň částečně pochvaluje formu Ferrari, která byla v Maďarsku lepší než na rakouském Red Bull Ringu. Na Mercedes ale stále podstatně ztrácí.
Ferrari obsadí na startovním roštu GP Maďarska třetí řadu. Sebastian Vettel odstartuje z pátého místa, jeho týmový kolega Charles Leclerc z šestého.
Paradoxně oproti loňskému roku hrál rudým do karet větší počet zatáček a menší zatížení pohonné jednotky. I přesto ale Vettel ztratil na Lewise Hamiltona 1,3 sekundy.
Ferrari do závodu odstartuje na měkkých pneumatikách, jezdci Mercedesu a Racing Pointu zvolili alternativní strategii a vyjedou na středně tvrdé sadě.
Během víkendu GP Štýrska představil tým z Maranella balíček vylepšení, který měl pomoci zlepšit aerodynamické chování vozu. Tým ho ale nestihl otestovat, v prvním kole spolu oba jezdci kolidovali a byli nuceni odstoupit.
„Je to lepší než minulý víkend,“ tvrdil po kvalifikaci pátý Vettel. „Poprvé máme oba vozy v Q3, Rakousko nám nesedlo a ztráceli jsme hodně času na rovinkách. Tady máme více zatáček, takže to není tak špatné.“
„Auto bylo dobře vybalancované, jsme mnohem blíže k ostatním – to znamená blíže k Racing Pointu, Red Bullu a dokonce i McLarenu, což je dobrá zpráva.“
„Musíme zabrat a pokračovat dál, vše teď záleží na přípravě pro zítřejší závod. Budeme startovat na měkké sadě, jezdci před námi na středně tvrdé, za námi pak opět na měkké. Máme před sebou spoustu práce, uvidíme, co se dá dělat.“
Vettel doufá v dobrý závod, ale zůstává realistou. Důležitou roli podle něj bude hrát strategie.
„Nejsme tak rychlí, abychom mohli dominovat a vyhrát, ale uvidíme, co se stane. Důležitá bude strategie. Čeká nás zajímavý závod. Možná bude hrát důležitou roli počasí, musíme být připraveni na cokoliv a odvést dobrou práci.“
Charles Leclerc souhlasí se slovy svého týmového kolegy, Ferrari podle něj odvedlo dobrou práci a zlepšení jsou citelná.
„Je to mnohem lepší, když startujeme pátí a šestí,“ přiznal Monačan. „V závodní rychlosti jsme na tom o něco lépe než v kvalifikaci, snad zítra získáme nějaké dobré body.“
„Byla to složitá kvalifikace, trápil jsem se v Q1 a v Q2, ale ve třetí části se můj pocit z auta trošku zlepšil.“