
Nedávno se konala již tradiční sportovní akce Jim Clark revival 2018, která je věnována slavnému závodníkovi F1, jehož poslední osudný víkend byl právě na trati Hockenheim. Tehdy smutného 7. dubna 1968 zahynul v okrajovém závodu F2, což byl šok pro celý motoristický svět, zejména zakladatele Lotusu Colina Chapmana, pro něhož vyhrál dva mistrovské tituly v letech 1963 a 1965.
Je to již půl století od tragédie, kterou dodnes připomíná nejen památník, ale byla mu též věnovaná speciální výstava plná fotek, modelů, originálních dopisů a neobyčejných artefaktů. V sobotu byla navíc organizovaná vzpomínková pieta u památníku, které se účastnil syn Colina Chapmana, Clive jako reprezentant Classic Team Lotus. S ním vedl rozhovor ex F1 závodník Jochen Mass. Příležitostně byl předán šek ve výši 5000,- Euro na podporu tvorby muzea Jima Clarka. Právě na jeho počest se organizoval motoristický víkend pro různé závodní kategorie.
Standardní účast je Special Touren Trophy H and R Cup, kde závodí upravené a krásně zbarvené vozy Chevrolet Corvette Z06 GT3-R, Mercedes GT, Ford GT, BMW E46 V8, Porsche 997 GT3 R, Pumaxs RT, Audi R8 LMS Ultra, Porsche 911, BMW Z4 coupé, Audi TT, Porsche 935, Audi RS4, Donkervoot D8R, BMW 320i, Fordd Fiesta ST, VW Scirocco a Chevrolet Camaro GT3. Podobnou závodní disciplínou je Youngtimer Touring Car Challenge, kde jezdí mix starších vozů s upravenými tvary v závodním zbarvení jako Ford Zakspeed Turbo Capri, BMW M1, Porsche 935, Shelby Cobra 427, Ford Escort MK2 RS, Porsche 964, Triumph TR8, Porsche 944 turbo, Mazda RX3, Toyota Supra, Porsche 911 RSR, MGB V8, Dodge Challenger, Renault Alpine V6 GTA turbo, Plymouth Barracuda S, a Lotus Sunbeam.
Mezi doplňkovou jízdu na několik okruhů spíše jako marketingová show je jízda civilních vozů značky Maserati, kterou jako smečku vedl závodní prototyp, přičemž za volantem byl bývalý závodník F1 Michael Bartels. Termín též umožňuje sdílet Lotus cup Europe, kde si to mezi sebou rozdávají upravené typy Lotusů 12, Elise, Europe, Exige a Evora. Zajímavost reprezentuje Canadian-American Chalenge, což jsou speciály vozů CANAM, kde nechybí tradiční Lola T70 nebo McLaren. Starší auta jsou v FIA Lurani Trophi, kde je mix GP vozů z 50. a 60. let včetně oblíbených doutníků, Formule junior, F2 a dalších nižších sérií než F1.
Vrcholem je každoročně nejvíce očekávaný závod Boss GP, tedy dříve nazývaný Euro Boss, kde je možné sledovat nedávné vozy F1 jako například Torro Rosso STR-1, Benetton B197 a zbytek pole vyplňují vozy Dallara GP2, kde je navíc i česká závodnice Veronika Cicha. Bohužel se letos neúčastnily vozy Jaguar a Super Aguri SA06 jako loni, ačkoliv byly avízovány. Nadšenci rychlých vozů se tak mohli na vlastní oči pokochat nádhernými auty, jak v plné rychlosti na trati, tak v rámci statické předváděcí akce o polední pauze.
Jako bonus byli k vidění ještě další staticky vystavené zajímavé vozy F1 jako třeba Williams FW09 se kterým Keke Rosberg získal titul mistra světa v 1982, dále Toyota TF 108 z 2008, Footwork FA11, Ferrari F310B, Zakspeed nebo Arrows-Megatron a doplňkem formule E. Kromě nich alespoň část nezávodících F1 vyjelo na několik kol po trati k předváděcí jízdě, tedy Toyota TF 104 z 2004, na které reálně absolvoval Velké ceny Timo Glock trať a dva vozy Minardi z 80 let. Nechyběli též osobnosti F1, mezi nimiž se objevili Jochen Mass a Michael Bartels.
Již je tomu 86 let, co okruh Hockenheim zahájil pořádání motoristických závodů v roce 1932. Sobotní večer byl obohacen koncertem přímo nad paddockem se živou kapelou. Nechyběly známé covery v doprovodu ohně, burácení motorů a skvělá atmosféra až do půlnoci.Všichni návštěvníci si měli možnost užít sportovní i kulturní zážitky, což je výzva přijet i v roce 2019.