Třetí dubnový víkend zažije jarní probuzení Hockenheimringu, o které se již tradičně postará historický podnik na počest velkého Jima Clarka. Bosch-Hockenheim-Historic-Jim-Clark-Revival tvoří vedle letního Oldtimer-Grand-Prixu na Nürburgringu dvojici nejlepších podniků svého rázu v Německu. Fandové se budou moci kochat pohledem na stovky monopostů a sportovních vozů poválečné historie automobilového sportu.
Podnik, který pořádá přímo Hockenheimring GmbH minulý rok přilákal kolem 30.000 diváků a i letos bude těžké, nechat si jeho pestrou nabídku ujít. O přízeň fandů se budou bít závody sedmi různých šampionátů a dvě klubové demonstrační jízdy.
Jedničkou podniku pravděpodobně bude seriál BOSS-GP, který se v posledních letech těší zesíleného přílivu účastníků. O vítězství pojedou téměř tři desítky vozů F1, CART a GP2 z posledních dvaceti let. O ryze historickém sportu se zde dá jen stěží hovořit, protože špičkoví jezdci BOSSu své vozy v žádném ohledu nešetří.
Poněkud klidněji probíhají demonstrační jízdy klubu RaceHistory on Track, při kterých se majitelé vozů F1, F3000 a F2 mohou blýsknout rychlou jízdou po okruhu Grand Prix. Od Ascariho Ferrari 500 z roku 1952 až po relativně „nové“ Toyoty TF102 až TF105 se v betonové aréně Hockenheimu předvedou desítky dalších klenotů formule 1 a formule 2.
Fandové, kteří preferují spíše mohutné sportovní prototypy si na své přijdou při závodech šampionátu SuperSportsCup. Dunící monstra CanAm značek Lola, March a McLaren z let 1966 až 1976 se při tom postaví „evropským“ prototypům jako chevron, alpine, porsche a dalším.
Mistra světa let 1963 a 1965 Jima Clarka mohou příznivci sportu vzpomenout především při tradiční polední pouti ke skotově památníku za druhou zatáčkou a při proslovech pamětníků. Vedle toho nabízí pořadatel zvláštní závod historických vozů formule 2, tedy třídy, jejíž závod v Hockenheimu stál roku 1968 Clarka život.
Letošní Hockenheim Historic poprvé přivítá i mistrovství, jemuž propůjčil jméno další velký zesnulý jezdec F1: Graf Berghe von Trips. V Tripsově-ADAC-Poháru startují historické monoposty tříd pod formulí 2.
Apropos „nižší třídy“: svou sezonu v Baadenu zahájí i známá Lurani Trophy pro vozy formule Junior, tedy třídy, která na přelomu padesátých a šedesátých let sídlila přímo pod formulí 1 a byla největším dodavatelem talentů pro závody Grand Prix. A nejen to. Byla i výborným trhem pro tehdejší renomované výrobce formulek. V Lurani-Trophy se proto prohánějí monoposty velkých značek jako Lotus, Brabham, Lola a Cooper.
Prakticky nepřetržitý provoz na „Ringu“ doplní čtyři další série pro historické cestovní vozy a již notoricky známý pokus o Guinessův rekord maximálního počtu oldtimerů na závodním okruhu.
O prominenci pro sběratele autogramů je rovněž postaráno: hvězdou podniku bude v tomto ohledu jistě Jochen Mass, bývalý pilot F1 (Surtees, McLaren, ATS, Arrows a March), vítěz velké ceny Španělska 1975 a vítěz 24h v Le Mans 1989. Mimo něj a mistryně světa v rally Isolde Holdenriedové bude možno v boxech tradičně objevit další bývalé hvězdy značek Porsche, Mercedes, BMW a Ford.
Vstupné na tento tradiční podnik zůstalo oproti minulému ročníku nezměněno. Za 37,- EUR stojí návštěvníkům po celý víkend k dispozici všechny tribuny a vstupenka obsahuje i volný vstup do paddocku a boxů. V neděli, 21. dubna stojí vstup 27,- EUR.