Jezdci formule 1 žádají o přehodnocení nového pravidla

Jezdci formule 1 žádají o přehodnocení nového pravidla

Jezdec McLarenu Lando Norris si myslí, že zákaz předjíždění při výjezdu z boxů je špatné pravidlo, které je však nutné kvůli maximálním časům při zahřívacích kolech.

Jezdci nesmějí jet pomaleji, než je určitý delta čas mezi druhou a první čárou safety caru, která pokrývá vše kromě prostoru boxů, aby se předešlo nebezpečným situacím, kdy se vozy k sobě blíží velmi rozdílnou rychlostí. Při nedávných závodech to znamenalo, že jezdci místo toho využívali boxovou uličku a výjezd z boxů, aby si nechali mezeru na vůz před sebou, získali čistý vzduch pro své kvalifikační kolo a zároveň měli prostor pro zahřátí pneumatik.

V Abú Zabí na okruhu Yas Marina to vedlo k problémům v tunelu, kterým se jezdci po výjezdu z boxů vrací na trať. Jezdci se navzájem blokovali a Max Verstappen z Red Bullu se v pátečním tréninku v úzkém prostoru protlačil kolem vozů Mercedesu. Mezinárodní automobilová federace FIA na to reagovala zákazem vzájemného předjíždění jezdců před koncem výjezdu z boxů, pokud přední vůz nemá zjevný problém.

Lando Norris si myslí, že tato náprava jen vytváří další problémy, a doufá, že FIA své změny pravidel pro výjezdy odvolá. Pro server Motorsport.com se vyjádřil: „Myslím si, že je to hrozné pravidlo. Jde o to, že to pravidlo musíme mít kvůli jinému hloupému pravidlu, které nás nutí dodržovat. Když je červená vlajka a zbývají tři minuty, tak tam budou tak tři vozy, které budou potřebovat zajet kolo. Měli bychom se prostě vrátit k tomu, jak to bylo předtím.“

Fernando Alonso z Aston Martinu prohlásil, že toto pravidlo je dalším důkazem, že je třeba přehodnotit kvalifikační pravidla, protože podle něj snižují vzrušení z toho, že vozy podávají čistý výkon na jedno kolo.

Myslím, že se toho moc nezměnilo, ale dokazuje to, že kvalifikační formát je zastaralý. Nemůžeme mít tyto věci a tento stres. Býval to nejlepší trénink víkendu, kde auta ožívají, jezdí se s těmito velmi rychlými vozy. A teď je to nejhorší část víkendu pro týmy, pro jezdce, pro řízení provozu, pro limity na trati, chodí se za stevardy, nerespektuje se delta, překáží se lidem, mažou se kola… Všichni jsme rádi, že už je konec. A takhle by to být nemělo,“ dodal Fernando Alonso.

Mistr světa Max Verstappen souhlasil s tím, že je potřeba přijít s lepším řešením a jezdci souhlasili se změnou na poradě jezdců jen proto, aby se neopakovaly páteční incidenty. Pro média uvedl: „My jezdci jsme s tím souhlasili na poradě. Jinak si myslím, že byste opět viděli to, co se stalo v pátek. V tuto chvíli ještě není nic dokonalé, takže musíme přijít s lepším řešením, ale budeme dál přemýšlet o tom, co s tím.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →