
Jenson Button, jenž je ambasadorem Williamsu, prozradil, na jaké oblasti se tým z Grove při vývoji letošní monopostu FW47 zaměřil. Button si rovněž všiml, že Williams udělal na voze velké změny, což je překvapivé vzhledem k tomu, že letošní sezóna je poslední s nynějšími pravidly.
Jako první představil svůj vůz letošní sezónu McLaren, ve čtvrtek byl na Silverstonu v akciMCL39. Williams v pátek na stejném okruhu odhalil svůj monopost FW47.
Tým z Grove vstupuje do letošní sezóny s obměněnou jezdeckou dvojicí. Alexandera Albona doplnil Carlos Sainz, který přišel z Ferrari. Oba jezdci daný monopost hned vyzkoušeli na Silverstonu ve speciálním lakováním, jelikož skutečná lakování představí týmy 18. února na akci F1 75 Live v londýnském O2.
Jenson Button, jenž je ambasadorem britského týmu, na monopostu FW47 zpozoroval několik změn oproti předchůdci. „Zaprvé, vypadá opravdu krásně. Jak asi víte, v roce 2025 se nebudou u žádného monopostu F1 dělat velké změny, ale zdá se, že na FW47 je změn poměrně hodně, což je příjemné vidět,“ řekl mistr světa z roku 2009.
Jeho názor sdílel i šéf Williamsu James Vowles. „Každá oblast, na kterou se na voze podívám, je pro mě prostě obrovským rozdílem oproti tomu, kde jsme byli předtím.“
Britský tým skončil v minulé sezóně na devátém místě v pořadí konstruktérů, když získal 17 bodů. Vowles doufá, že s jezdeckou dvojicí Albon a Sainz se Williams bude posouvat kupředu.
Pětačtyřicetiletý Button prozradil, na jaké oblasti se tým z Grove zaměřil při svém vývoji.
„Oblasti, na kterých pracovali, byly zatáčky s vysokým přítlakem, ale také citlivost. Citlivost znamená, že s přítlakem je velmi snadné mít špičkovou úroveň přítlaku, což je vždy vzrušující číslo. Ale je to užitečný přítlak, který opravdu chcete mít. Tedy přítlak v zatáčkách, příčně zatížený přítlak a nájezd do zatáček, který dává jezdcům velkou jistotu,“ vysvětlil bývalý pilot Williamsu, Brawnu a McLarenu.