Jaké změny muselo Ferrari provést na novém voze?

Jaké změny muselo Ferrari provést na novém voze?

Italská stáj představila svůj nový monopost pro sezónu 2025 s několika významnými změnami, především co se aerodynamiky týče. Jejich pozornost se i upírá na sezónu 2026, kdy přijdou v platnost nová pravidla.

Lewis Hamilton a Charles Leclerc vyjeli ve středu 19. 2. s novým vozem Ferrari SF-25 na testovací jízdu na jejich trati Fiorano. Přestože se nový monopost od toho loňského až tak neliší, pod tmavším odstínem červené se ale skrývá několik zásadních vylepšení.

Pro většinu týmů bude letošní sezóna spíše tou přechodnou, jelikož už všichni vyhlíží změnu pravidel, která přijde v platnost v sezóně 2026. Ovšem kdy se inženýři přesunou k přípravě na nová pravidla, bude záviset na tom, jak na tom bude s vývojem a s konkurenceschopností letošní vůz.

Hlavní novinkou na monopostu SF-25 je změna předního zavěšení na pull-rod. Podle nového technického ředitele Loica Serry je to jen „špička ledovce“.

„Většina vozu je nová a zvenčí to nemusí být nutně patrné, ale právě tyto díly mají největší vliv,“ vysvětlil Loic Serra pro Automoto.it. „Změnili jsme mnoho vnitřních komponentů, ale filozofie zůstává stejná.“

Podle Ferrari neměl jejich loňský model SF-24 prostor pro zlepšení.

„Hlavním cílem u SF-25 bylo najít prostor pro prosazení aerodynamického vývoje a v tom, co bude vylepšení, které přijde později v sezóně. Vzhledem k tomu, že technické předpisy jsou v posledním roce platnosti, je to u těchto vozů o detailech.“

Tyto detaily mohou znamenat velký rozdíl. Italská stáj ale doufá, že se nebude opakovat situace z minulého roku, kdy po nefungující modernizaci utrpěli v části sezóny výkonnostní propad. Nakonec se z toho ale dokázali dostat, předstihnout Red Bull a od mistrovského titulu je dělilo jen 14 bodů. Serra spočítal průměrnou ztrátu v sezóně 2024 na 30 milisekund. Jsou tak optimističtí, že by letos mohli zabojovat o konstruktérský pohár.

Tým však nemůže všechno vsadit na letošní vůz, ale musí se dívat dopředu, především kvůli změně pravidel. Toho si je vědom i šéf Ferrari, Frédéric Vasseur, který již přemýšlí o tom, kdy vývoj vozu SF-25 přejde na druhou kolej a inženýři se budou soustředit na sezónu 2026.

„V určitém okamžiku sezóny bude nutné rozhodnout se mezi projektem 2026 a vývojem vozu 2025, což bude dáno tím, jak se budeme pohybovat v pořadí šampionátu,“ řekl Vasseur. „Po prvních čtyřech nebo pěti závodech situaci vyhodnotíme a rozhodneme se, jak rozdělit dostupné zdroje… Pravděpodobně v létě se všichni zaměříme na rok 2026.“

Vasseurovo rozhodování bude těžší, pokud bude Ferrari uprostřed ostrého souboje o titul konstruktéra.

„Očekávám sezónu jako tu předchozí, se čtyřmi týmy schopnými vyhrávat závody a usilovat o titul. Bude to dobrá bitva.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *