Red Bull obsadil v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Monaka pouze šesté a osmnácté místo, což je po hvězdný tým šokující výsledek. Šéf týmu Christian Horner vyjádřil obavy, se kterými se Red Bull v tento moment potýká.
Christian Horner se obává, že Red Bull uvízne v provozu, protože se do Velké ceny Monaka kvalifikovali na pozicích uvnitř samotného pole.
Max Verstappen si dělal zálusk na devátou pole position v řadě, přičemž by překonal historický rekord, který drží společně s Ayrtonem Sennou, ale náraz do zdi v Sainte Devote v posledním kole třetí části kvalifikace zanechal mistra světa na šestém místě. Týmový kolega Sergio Pérez vypadl v Q1 a odstartuje do zítřejšího závodu z 18. místa.
Vzhledem k tomu, že předjíždění je v Monaku vždy obtížné, Horner se domnívá, že by to pro tým, který v ulicích Monte Carla vyhrál tři poslední Velké ceny, mohlo být dlouhé odpoledne, při kterém se nemusí dostavit úspěch.
„Myslím, že prvních 25 procent závodu budeme v neskutečném závodním provozu,“ řekl Horner. „Bude to frustrující závod a auta jsou tu tak velká, že předjíždění není na místě, pokud auto před vámi neudělá nějakou výraznou chybu.“
„Naše závodní tempo je docela dobré na dlouhých tratích jako je Monako, ale jestli se nám to podaří předvést, si nejsem jistý s ohledem na to, jak se bude vyvíjet provoz v samotném závodě. Gratuluji Charlesovi Leclercovi k pole position, během tréninku byl velmi silný. My se budeme snažit udělat maximum pro to, abychom udělali co největší pokrok v závodě a vypracovali se na co nejlepší příčky.“
Red Bull prožil v Monte Carlu krušný pátek. Verstappen dokonce prohlásil v druhém měřeném tréninku, že v kokpitu poskakuje jako klokan a že ho z toho poskakování začíná bolet hlava.
Ačkoli se v sobotu při závěrečném tréninku zdálo, že je to lepší, vůz stále zaostával za vedoucím Ferrari a McLarenem, přičemž Verstappen se na startovním roštu propadl i za George Russella z Mercedesu.
„Abych byl upřímný, celý víkend tady je boj, auto od začátku nevyhovovalo charakteristikám tohoto okruhu,“ dodal Horner. „Ale až do té poslední jízdy to bylo pořád kdekoliv mezi druhým až šestým místem, ale bohužel jsme tu poslední finální jízdu nezvládli a chybovali. Je to něco, co musíme pochopit. První sektor byl docela silný, ale hlavně úzká vlásenka kolem Lowes a zatáčky 5 a 10 byly naše slabina.“
„Vezmeme si z dneška velké ponaučení a zítra se vrátíme plní sil do boje.“