Šéf amerického týmu Haas Guenther Steiner se obává, že by stáj mohla mít problémy s chováním pneumatik v nadcházejícím závodě v Ázerbájdžánu.
Haas měl velice podařené předsezónní testy, které v Austrálii potvrdil Kevin Magnussen, když dokončil závod na šestém místě. V Bahrajnu se dokonce dokázal kvalifikovat na šestou pozici. Bohužel americkému týmu scházela závodní rychlost jak v Bahrajnu, tak i v Číně. V obou zmíněných závodech nedokázaly monoposty Haasu bodovat.
Stáj věří, že problémy v závodním režimu jsou z důvodu, jak jejich vůz VF-19 pracuje s pneumatikami. Steiner věří, že se poučili z chyb, protože jinak se budou znovu trápit.
„Závod v Baku bude pro nás těžký, protože se okruh skládá z dlouhých rovinek a pomalých zatáček. Doufáme, že některá naše řešení budou fungovat. Pracovali jsme na nich od testů v Bahrajnu – hlavně dostat pneumatiky do správného provozního okna. Jinak bude pro nás Baku další obtížný okruh,“ řekl Guenther Steiner.
And the cars went in two by two. 🏎🏎#HaasF1 #ChineseGP pic.twitter.com/P4FfGYNb4o
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 15, 2019
„Víme, kde je problém, ale nemohli jsme prostě najít včas řešení pro nadcházející závody, protože potřebujeme vylepšit zmíněná řešení. Doufáme, že se nám podaří vyřešit problém a budeme stejně konkurenceschopní v závodu jako jsme v kvalifikaci.“
Haas měl už dříve nekonzistentní výkony ve Formuli 1, které byly zapříčiněny právě chováním pneumatik. Steiner k tomu dodal: „Nemůžu říct, že je to obtížnější než v minulém roce, protože auto bylo jiné – vyvinuli jsme kompletně nové auto.“
„Prostě víme, že v závodě nedokážeme pracovat s pneumatikami v pracovním okně. Jak velké je toto okno a jak se v něm udržet je prozatím těžké definovat,“ dodal šéf Haasu.
#ChineseGP Recap 🇨🇳
Summary of today's #Race1000 in Shanghai 👉 https://t.co/toDyzZp8s4 pic.twitter.com/1R8UFOmLLs
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 14, 2019