Šéf týmu Haas Ajao Komacu tvrdí, že se tým při testování v Bahrajnu zaměří spíše na řešení loňských problémů s rychlým přehříváním pneumatik než na celkový výkon.
Monopost VF-23 se celý rok potýkal s přehříváním pneumatik, což znamenalo, že dobré pozice na startovním roštu přišly vniveč, protože se vozy propadaly pořadím. Haas se pokusil tento problém vyřešit s vozem VF-24 a tento týden využije třídenní testování v Sakhiru k posouzení, zda se mu to podařilo, místo aby zkoušel různá nastavení při hledání optimálního výkonu.
Ajao Komacu pro média uvedl: „Když se podíváte na náš loňský problém, bylo jasné, že v neděli jsme prostě nedokázali ovládat pneumatiky po celou dobu závodu. Takže na to se nyní soustředíme. Náš bahrajnský testovací program je zcela zaměřen na získávání relevantních dat, aby naši inženýři pochopili, co se děje s vozem a co s pneumatikami. Pak se můžeme rozhodnout, jakým směrem se vydáme. Naším krátkodobým cílem je postupné zlepšování. Jak už jsem řekl dříve, věřím, že máme v týmu dobré lidi, ale musíme se opravdu zaměřit na to, aby tým byl jako jeden, abychom dosáhli těchto zlepšení. Prvním dlouhodobějším cílem je vylepšit auto tak, aby celkově fungovalo. Věřím, že to dokážeme.“
Jezdec Kevin Magnussen dal jasně najevo, že chce konzistentní vůz, a zároveň naznačil, že loňský modernizační balíček byl užitečným krokem: „Vůz z minulého roku měl dobrou přilnavost, ale auto bylo velmi nestabilní a nekonzistentní. To je něco, s čím jsem trochu bojoval. Mám rád, když je alespoň předek vozu konzistentní, abych se mohl vypořádat s přetáčivostí nebo nedotáčivostí. Jde mi především o nekonzistenci v pozdních nájezdech do zatáček. Tam musím auto natočit a zůstat přitom na brzdách. Hodně mi pomohl upravený monopost z Austinu. Nebyla to obrovská změna, ale byl to krok správným směrem a doufám, že letos to bude ještě větší krok tímto směrem.“
„V loňském roce byl modernizační balíček spíše experimentem, ale byl to velmi dobrý experiment z hlediska koncepce vozu, který máme letos. Doufám, že se nám podaří udělat krok vpřed. U letošního vozu jsme měli poměrně krátkou dobu na vývoj, ale vlastně to šlo docela dobře. I když si nemyslím, že můžeme zaručit, že budeme lepší hned v prvním závodě v Bahrajnu, myslím, že vývoj vypadá přinejmenším zajímavěji,“ dodal Kevin Magnussen.