Guenther Steiner, který odešel z týmu Haas, stále podle Craiga Slatera ze Sky F1 nedostal příležitost rozloučit se se členy týmu, kterého byl součástí deset let. David Croft také přidal svůj vlastní názor, proč nebyla Güntherovi Steinerovi prodloužena smlouva.
Haas ve středu oznámil, že Guenther Steiner, který v něm působil od jeho založení, odchází. Na jeho místo nastoupil Ajao Komacu. Majitel týmu Gene Haas vysvětlil, že je potřeba zlepšit jejich výkony na trati, což bylo hlavním důvodem zanechání služeb Steinera.
Svého vrcholu dosáhl tým v roce 2018, kdy získali páté místo v Poháru konstruktérů. Od té doby se však propadal až na samotné dno šampionátu a v poslední sezóně získali pouhých dvanáct bodů. Popularitě týmu pomohl sám Günther Steiner, který se stal díky své upřímnosti a vtipným komentářům hvězdou seriálu z dílny Netflixu, Drive to Survive (česky Touha po vítězství).
Hlavní komentátor Sky Sports F1 David Croft si myslí, že královna motorsportu ztratila velkou osobnost. Připouští ale, že Steiner zaplatil cenu za špatné výsledky týmu. „Zaprvé je to tým Gena Haase a Günther Steiner na sebe strhával lví podíl pozornosti, což se majiteli týmu určitě nelíbilo. Ale to není důvod někoho se zbavit. Jejich loňské výkony na trati mohly sehrát roli také. Skvělé v sobotu, jak se například Nico Hülkenberg dokázal dostat do první desítky v kvalifikaci, ale důvody, proč měli skvělé kvalifikační výsledky pak podkopávaly jejich výkony na trati v neděli, takže se v poli propadali dozadu. A to pro majitele, jako je Gene Haas, asi nebylo přijatelné, končit na konci tabulky. To Gene Haas nejspíš nechtěl, takže podle mě na to doplatil Günther. Ten má jiné obchodní zájmy, jsem si jistý, že v tomhle ohledu bude naprosto v pořádku, ale formule 1 ztratila obrovskou osobnost, velmi populární osobnost a někoho, kdo přesáhl hranice sportu,“ prohlásil oblíbený komentátor.
„Myslím, že co se týče publicity, byl třetím šéfem za Christianem Hornerem a Toto Wolffem, a to je pro sport dobré, že se fanoušci chtějí asociovat s týmem jako je Haas, protože se jim líbilo, co Günther představuje, je to outsider, který dotahuje na velké kluky. Opravdu si myslím, že jsme v paddocku přišli o skvělou osobnost, která se, doufám, v budoucnu vrátí jinde.“
Bývalý pilot formule 1 a komentátor Martin Brundle upozornil, že Steiner se ještě nijak nevyjádřil v tiskové zprávě. Craig Slater řekl, že bývalý šéf ještě neměl příležitost se s týmem rozloučit. Také prozradil, že zdroje z týmu mu sdělily, že o Steinerově odchodu se vědělo již od konce loňského roku. Věděl o tom i samotný Steiner.
„Dozvěděl jsem se o tom o víkendu, ale lidé, se kterými jsem mluvil to prý věděli už několik týdnů. A když jsem se dnes informoval u týmu Haas, u lidí, se kterými tam mluvím, tak mi řekli, že Günther Steiner se to dozvěděl ke konci prosince. Neměl možnost jít se rozloučit do továrny. Je stále ve Velké Británii, a to je také zajímavé. Ale pokud vím, tak ho překvapilo, že mu nebude prodloužena smlouva. A proto předpokládám, že musíme být opatrní, jak o tom mluvíme. Nemůžeme říci, že byl vyhozen, protože jeho smlouva skončila a Gene se rozhodl, že ji neprodlouží. Lidé z továrny, přímo od zdroje, mi říkali, že hodně z nich je zklamáno, že Günther odešel. A pak si tam malá skupinka všimla, co Crofty řekl, že se ptal, proč Günter vydává knihu, zapojuje se do amerického komediálního seriálu a dělá všechny ty věci pro Netflix, když tým nepřináší výsledky a stále je na dně?“
Hlavním problémem týmu však již od jeho začátku bylo financování. I Slater zpochybnil, že by Komacu, který dříve působil v týmech BAR a Lotus, mohl nějak inspirovat tým bez dalších investic. „Ale je to velká výzva. A pokud neposkytnou dostatečné finance na přestavbu továrny a tak, jak si pak Ayo Komacu má vést lépe? Gene Haas tím nejspíš říká, že to není signál, že chce tým prodat. Je v tom na delší dobu, nechce ani nové velké investory.“