Pierre Gasly věří, že klíčem k budoucímu úspěchu týmu Alpine bude důvěra a transparentnost. Gasly tvrdí, že je připraven stát se přirozeným lídrem týmu formule 1 Alpine po bezproblémové spolupráci v Enstone i přes těžké podmínky.
Pierre Gasly přišel do stáje Alpine v roce 2023 a jeho příchod se časově shodoval s velkými změnami v týmu z Enstonu, které pokračovaly i letos. Flavio Briatore se vrátil jako poradce generálního ředitele Renaultu Luca de Meo a na pozici šéfa týmu přivedl Hitech Olivera Oakse.
Na pozadí všech těchto změn a nedostatečné konkurenceschopnosti vozu pro rok 2024 Gasly přesto věří v budoucnost týmu a před několika týdny prodloužil smlouvu. A vzhledem k odchodu týmového kolegy Estebana Ocona z Alpine do Haasu v roce 2025 se má stát přirozeným lídrem týmu, což je proces, který podle něj již probíhá sám od sebe.
„Nakonec to bylo něco zcela přirozeného,“ říká Gasly pro Motorsport.com. „Jsem velmi cílevědomý člověk. Ve své práci jsem velmi soustředěný a snažím se být velmi blízko lidem, se kterými pracuji. Jsem na sebe velmi přísný a stejně tak to platí i pro lidi, se kterými pracuji. Nemám pocit, že bych dělal něco zvláštního, protože všechno je pro mě naprosto přirozené a je to tak trochu moje vize práce s týmem a snaha vytvořit svým způsobem jeden celek.“
„Samozřejmě si myslím, že se nám v tomto prostředí, které jsme vybudovali, podařilo dosáhnout velmi důvěryhodného a efektivního místa. A důvěra, kterou jsem získal v tým a oni ve mě, se v průběhu první sezóny a letos jen zvyšovala a myslím, že si všichni vážíme úsilí, které vyvíjíme na obou stranách.“ Gasly říká, že Alpine mu dokázalo poskytnout potřebnou flexibilitu, aby se mu začalo dařit, a respektovalo jeho potřebu svobody.
„Tým mi velmi ochotně poskytl volnost a transparentnost, které jsem potřeboval k vybudování důvěry, a byl velmi otevřený v komunikaci o tom, jak pracují oni, jak pracuji já, co se líbí jim, co se líbí mně, a snažil se najít zdravé místo pro všechny, a myslím, že také vědí, jaký jsem,“ vysvětluje.
„Ptám se rád a hodně, jsem člověk, který má rád informace, rád rozumím tomu, co se děje. Rád rozumím tomu, co na autě děláme, jakým způsobem věci děláme a proč to děláme právě takhle. Byli dobří v tom, že byli transparentní a velmi upřímní v tomto směru a vždycky nám šlo o zamyšlení se nad tím, jak můžeme věci zlepšit. Myslím, že jako řidič jsem člověk, který potřebuje svůj prostor, potřebuji svou svobodu. Mám svou osobnost. Myslím, že každý z nás má v paddocku jinou osobnost. Ale potřebuji svůj prostor, abych mohl podávat co nejlepší výkony na trati i mimo ni. A myslím, že mi ho v Alpine dokázali velmi dobře poskytnout.“
Na konci června se Gasly rozhodl zůstat v Alpách s ohledem na předpisy pro rok 2026. Bez ohledu na to, kdo bude jeho budoucím týmovým kolegou, přičemž jako nejreálnější varianta se uvádí Jack Doohan, je pro něj zásadní sjednotit kolem sebe tým a vytvořit pevný a trvalý vztah po vzoru Michaela Schumachera ve Ferrari nebo Lewise Hamiltona v Mercedesu.
„Není žádným tajemstvím, proč lidé jako Lewis (Hamilton – pozn. red.) pracují tak dlouho se stejným závodním inženýrem a proč lidé zůstávají s lidmi, které znají, protože si budují důvěru a komunikaci, kdy se nikdo nebojí říct, jak se věci mají, ať už je to dobře nebo špatně,“ zdůrazňuje.
„Během celé sezóny je několik situací, kdy vás tým donutí udělat správnou volbu nebo změnu, protože přesně rozumí tomu, co potřebujete, a právě tam najdete posledních pár setin výkonu. Není to snadné období. Loni to samozřejmě nebylo tak dobré, jak bychom si přáli, ale i tak jsme z toho jako tým vyšli se třemi pódii, a letos je to pro ně zjevně těžší. Pro mě osobně není příjemné předvádět takové výkony, jaké předvádíme, ale zároveň opravdu vidím, jaké úsilí pro to dělají. Jsem si jistý, že s takovou mentalitou, jakou momentálně máme, dojde k obratu a budeme schopni z týmu dostat výkonnost.“