Jezdec týmu Alpine Pierre Gasly očekává, že po loňském pokroku zahájí svou druhou sezónu v týmu v lepší formě. Francouz během minulé sezóny stál na podium pouze jednou, a to na Velké ceně Nizozemska.
„Znám skoro každého člověka v této místnosti a každého člověka v budově za vámi,“ řekl Pierre Gasly médiím včetně RaceFans při představení nového vozu týmu Alpine tento týden. Do týmu přešel před dvanácti měsíci z AlphaTauri (nyní RB – pozn. red.). „Když jsem loni přišel do nového týmu, by to mnohem větší úkol, než jak to vypadalo zvenčí,“ vysvětlil. „Musíte pochopit dynamiku týmu, organizace a procesů, způsob práce a komunikace. Všechno vás prostě trochu víc vyčerpává, bere vám to trochu víc energie. Musíte si všechno překontrolovat.“
Po roce, který měl Gasly na to, aby se v Alpine dostal do tempa, říká, že je na tom nyní mnohem lépe. „Všechno už znám, vím, jak to chodí. Nemusím se o nic z toho starat a opravdu se soustředit na sebe jako na sportovce, jako na jezdce, opravdu se plně soustředit na fyzickou stránku věci, pracovat s kluky a vymyslet tuhle dlouhou sezónu. Cítím se opravdu v dobré formě a na skvělém místě v týmu.“
Gasly loni o čtyři body předstihl svého týmového kolegu Estebana Ocona a ve Velké ceně Nizozemska se umístil na stupních vítězů. „Myslím, že jsme ve druhé části roku rozhodně udělali krok kupředu,“ přemítal, „už jen z toho, jak pracujeme, jak si rozumíme s technickými věcmi. Proto říkám, že jsem na tom mnohem lépe, protože loni tým neměl ani ponětí o tom, co potřebuji, pokud jde o styl jízdy, procesy a komunikaci. Opravdu jsem měl pocit, že jsme po této stránce udělali velký krok vpřed.“
„Na konci roku jsme byli na skvělém místě. Myslím, že teď po roce jsme na tom ještě lépe. A proto se těším a cítím se mnohem jistější v tomto svém druhém roce s týmem.“ Protože se však nejnovější design týmu výrazně liší od loňského, Gasly uvedl, že jezdci měli jen málo příležitostí vyjádřit se k tomu, jak jej lépe přizpůsobit svým potřebám.
„Byl to úplně nový koncept, takže jsme neměli velký vliv,“ řekl. „S Estebanem máme samozřejmě neustálou zpětnou vazbu ohledně toho, co chceme, co potřebujeme v autě, abychom byli rychlejší. Ale na oproti loňskému vozu je letošní koncepce úplně jiná. Mají jakousi představu o tom, jak se má auto chovat, ale když začínáte od nuly, je tu spousta neznámých. Myslím, že se to projeví, až budeme testovat vůz v Bahrajnu a řekneme jim, co potřebujeme, jaké jsou slabiny, jaké jsou silné stránky vozu a na čem musí zapracovat.“