Šampionát elektrických formulí odstartuje tento víkend další sezónu s novými tvářemi a upravenými vozy třetí generace. Zároveň si odbude debut zbrusu nové spojení tří renomovaných firem ve světě motorsportu Lola-Yamaha-ABT a bývalé ERT bude nově závodit pod označením Kiro Race Co.
V 11. sezóně nasadí formule E vylepšené vozy třetí generace, které budou mít nejrychlejší zrychlení v porovnání s monoposty z ostatních šampionátů FIA. GEN3 Evo tak zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 1,82 vteřiny, což je o 30% rychlejší než současný vůz formule 1. Zároveň prošel vylepšením i výkon, který naroste o 2% oproti základní specifikaci třetí generace. Nové robustnější a aerodynamičtější šasi pomůže k těsnějšímu závodění kolo na kolo.
Poprvé bude moci jezdec aktivovat pohon všech čtyř kol, a to během kvalifikačních duelů, na startech a v útočných zónách. Toto funkce maximalizuje akceleraci a kontrolu a měla by přinést zábavnější závody jak pro jezdce, tak i fanoušky.
V neposlední řadě mají mít vozy lepší grip díky gumám do každého počasí Hankook iON, které poskytnou o 5-10% více přítlaku a jsou vyrobeny z 35% z recyklovaných a udržitelných materiálů.
Jezdecké sestavy
Pouze čtyři týmy zůstávají věrné svým osvědčeným jezdeckým sestavám. Porsche si ponechalo šampiony Pascala Wehrleina a Antonia-Félixe da Costu. Envision pokračuje s Robinem Frijnsem a Sébastienem Buemim. Jaguar prodloužil s Mitchem Evansem a Nickem Cassidym a u Mahindry se do monopostu znovu posadí Nyck de Vries a Edoardo Mortara.
Naopak tři stáje nasadí nováčky. David Beckmann dostane u Kiro Race (bývalé ERT) šanci po boku zkušeného Dana Ticktuma. Čtyřiadvacetiletý Němec má ale s formulí E již zkušenosti, jelikož minulý rok startoval v Jakartě za tým Avalanche Andretti jakožto záskok za Andrého Lotterera, který se připravoval na legendární 24 hodinovku v Le Mans. Debut se mu však nevydařil zcela podle představ, protože v prvním závodě dojel 16. a nedělní podnik nedokončil.
McLaren vzdal pod svá křídla Taylora Barnarda, který už za ně absolvoval letošní ePrix Monaka a dvojzávod v Berlíně, přičemž v hlavním městě Německa bodoval jak v sobotu, tak i v neděli. Brit bude sekundovat Samovi Birdovi.
Stáj ABT, která pro tuto sezonu spojí síly s renomovanými značkami Lola a Yamaha, budou reprezentovat Lucas di Grassi a nováček Zane Maloney. Mladý Barbadosan aktuálně závodí ve formuli 2, kde mu před posledním závodním víkendem v Abú Zabí patří průběžné třetí místo.
Jediné Maserati vstoupí do nacházejícího ročníku s kompletně obměněnou jezdeckou sestavou. Z McLarenu přišel Jake Hughes a z DS Penske zase Stoffel Vandoorne, jehož u Američanů nahradí po boku Jeana-Érica Vergneho Maximilian Günther.
U Andrettiho bude novým týmovým kolegou Jaka Dennise Nico Müller, který nahradí Normana Nata. Francouz bude oblékat overal Nissanu spolu s Oliverem Rowlandem.
TAG Heuer Porsche | Pascal Wehrlein | Antonio-Félix da Costa |
Andretti | Jake Dennis | Nico Müller |
DS Penske | Maximilian Günther | Jean-Éric Vergne |
Kiro Race Co. | David Beckmann | Dan Ticktum |
Envision Racing | Robin Frijns | Sébastien Buemi |
Jaguar TCS Racing | Mitch Evans | Nick Cassidy |
Mahindra Racing | Nyck de Vries | Edoardo Mortara |
Maserati MSG Racing | Jake Hughes | Stoffel Vandoorne |
NEOM McLaren | Sam Bird | Taylor Barnard |
Lola Yamaha ABT | Lucas di Grassi | Zane Maloney |
Nissan | Oliver Rowland | Norman Nato |
Změny v kalendáři
Sezóna odstartuje tento víkend na městské trati v Sao Paulu. Měsíc na to se šampionát přesune do Mexika na okruh bratří Rodríguezových, na kterém se konají také závody formule 1. V únoru se kolotoč přesune do Saúdské Arábie. A zde přichází první změna – namísto Rijádu bude hostit podnik šampionátu elektrických monopostů poprvé v historii Džidda. Toto město bude prvním, kde se odjede dvojzávod.
Po dvou měsíční pauze se formule E vrátí do Ameriky, přesněji do Miami, které nahrazuje ePrix Portlandu. V úzkých uličkách monackého knížectví se odehraje historicky první double-header, jenž bude následovaný další dvojitou porcí závodů v Tokiu a přelomu května a června v Šanghaji.
Po roční pauze se vrací ePrix Jakarty, která byla v předchozí sezóně zrušena kvůli tamním volbám, naopak z kalendáře vypadla ePrix v italském Misaně.
Sezónu uzavřou v létě dva double-headery, a sice již tradičně na bývalém letišti Tempelhof v Berlíně a na konci července v Londýně.
Závod | ePrix | Země | Okruh | Datum |
1. | Sao Paula | Brazílie | Městský okruh Sao Paulo | 7. února 24 |
2. | Mexiko City | Meixko | Okruh bratří Rodríguezových | 11. ledna 25 |
3. | Džiddy | Saúdská Arábie | Jeddah Corniche Circuit | 14. února 25 |
4. | 15. února 25 | |||
5. | Miami | USA | Homestead-Miami Speedway | 12. dubna 25 |
6. | Monaka | Monako | Circuit de Monaco | 3. května 25 |
7. | 4. května 25 | |||
8. | Tokia | Japonsko | Městský okruh Tokio | 17. května 25 |
9. | 18. května 25 | |||
10. | Šanghaje | Čína | Shanghai International Circuit | 31. května 25 |
11. | 1. června 25 | |||
12. | Jakarty | Indonésie | Jakarta International ePrix Circuit | 21. června 25 |
13. | Berlína | Německo | Tempelhof Airport Street Circuit | 12. července 25 |
14. | 13. července 25 | |||
15. | Londýna | Anglie | ExCel London Circuit | 26. července 25 |
16. | 27. července |