FIA údajně požádala všechny týmy o zaslání veškerých informací a výsledků testů nových nosů kvůli obavám o bezpečnost.
Tuto sezonu nejvíce viditelně poznamenaly nové technické regule týkající se nosů vozů, které musí být delší a nižší než předtím. V důsledku toho se objevilo několik poměrně nevzhledných řešení. Většina z nich obsahuje ostrou tenkou špičku, která bývá přirovnávání k mravenečníkovi nebo prstu.
To však způsobuje vrásky na čele Mezinárodní Automobilové Federaci, které nižší a delší nosy zavedla z bezpečnostních důvodů, neboť se jí staré nosy zdály příliš vysoko a při bočních nárazech by mohly zranit pilota druhého vozu. Špičaté nosy by však mohly mít na bezpečnost opačný efekt.
Dle magazínu Autosport, FIA z tohoto důvodu zaslala všem týmům žádost o zaslání všech technických detailů nejen letošních nosů, ale i těch loňských, aby je mezi sebou mohla srovnat. Federaci zajímá výhradně špička nosu, nikoliv přední křídlo nebo jeho uchycení.
Objevilo se taky několik názorů, že nízký nos by mohl mít katastrofální následky při nárazu zezadu. V minulosti jsme viděli, že když některý vůz najel na jiný zezadu, byl katapultován do vzduchu (například když Mark Webber najel zezadu do pomalého Heikkiho Kovalainena).
Letos by se však díky nízkému nosu mohlo stát, že by naopak vůz, který narazil do jiného vozu zezadu, mohl nadzvednout ten druhý vůz do vzduchu a zajet pod něj, což by samozřejmě ohrozilo život pilota mnohem více, než kdyby se trošku proletěl vzduchem a relativně bezpečně přistál zpět.