Ferrari připouští změny v organizaci týmu, a především celém projektu monopostu SF1000, který jak se zdá nenaplňuje požadována očekávání. Mattia Binotto, ale vylučuje propouštění zaměstnanců, které podle něj současné situaci nepomůže.
Italský tým, který má vždy ty nejvyšší cíle zažívá sezónu jako z velmi špatného snu. Ferrari prozatím získalo jedny stupně vítězů, a to při úvodní GP Rakouska. Nutno ale zmínit, že nebýt spousty šťastných momentů pro Ferrari, nejspíše by se Charles Leclerc ani v Rakousku na stupně vítězů nepodíval. Ferrari je po třech závodech na pátém místě v poháru týmů a je znát, že je zle.
To, co bylo pro dodavatele motorů a tovární tým v loňské sezoně vizitkou je nyní pryč. Ano, mluvíte o pohonné jednotce, která doslova konkurenci v sezoně 2019 drtila. Samozřejmě, někdo může namítnout, že Ferrari podvádělo, ale i přes jistou dávku kontroverze FIA nakonec uznala motor za legální. Letošní specifikace však absolutně nefunguje a všechny odběratelské týmy (Haas, Alfa Romeo), ale i samotné Ferrari se v pořadí značně propadly.
K současné situaci se po závodě v Maďarsku vyjádřil šéf týmů Ferrari Mattia Binotto. „Se současnou situací nejsem vůbec spokojený. Musíme aspekty vozu, organizaci týmu a vše co je potřebné vylepšit.“ Někteří tato slova interpretují tak, že Binotto nevylučuje propouštění osob na klíčových postech. Binotto však takové zvěsti na oficiálních stránkách Ferrari popřel a jasně řekl, že propouštěním personálu monopost nezrychlíte.
Dále Binotto nadále věří, že a dlouhodobém měřítku by tým měl uspět. „Vize Ferrari má pochopení a podporu společnosti. Po třech závodech jasné, že jsme v horším stavu, než jsme očekávali. My na to musíme okamžitě reagovat. Celý náš automobilový projekt musí být revidován, přičemž je třeba brát v úvahu limity, které jsou v současné době stanoveny předpisy. Nutně se také musíme zaměřit na naši organizační strukturu a zlepšit naše pracovní metody tam, kde je to nejvíce potřeba.“
Je však velmi těžké říci v jakém odvětví se může Ferrari v dostatečně krátké době zlepšit. Ve výkonu motoru to rozhodně nebude. Dodavatelé motorů totiž nemají povoleno nové vylepšení v této oblasti nasazovat, samozřejmě s výjimkou spolehlivosti. Aerodynamické balíčky jsou povoleny. Ferrari je nasadilo už na druhý závod na Red Bull Ringu. Zlepšením tato nová řešení do jisté míry byla, ne však ale dostatečná, aby se v co nejkratší době dokázalo Ferrari vrátit k pravidelnému boji o stupně vítězů.