Stáj Ferrari se již necítí být zbytečným soupeřem Red Bullu ve formuli 1. Přestože stále čelí jasnému deficitu, je tým z Maranella nejbližším soupeřem úřadujících mistrů světa.
Italská stáj se v letošní sezóně stala hlavním vyzyvatelem Red Bullu, ale zjistila, že nedokáže zabránit Maxi Verstappenovi, aby si v prvních dvou víkendech vybojoval pole position a následné vítězství v závodě. Přestože je jasné, že stáj potřebuje přidat poměrně velký kus výkonu, než bude moci pomýšlet na závodění kolo na kolo s týmem úřadujícího mistra světa, Ferrari počítá s tím, že splnění tohoto cíle není nemožné.
Šéf týmu Frédéric Vasseur se domnívá, že stáj čelí zcela jinému scénáři než loni, kdy odstup od nejlepšího týmu znamenal, že jakákoli modernizace byla pro změnu situace zbytečná. Ferrari má pro letošní sezónu připravený plán úprav, který má zvýšit výkonnost vozu SF-24, a Vasseur říká, že je nesmírně povzbuzený tím, že tým má solidní základ, na kterém může stavět.
Když se Vasseur zamýšlel nad situací mezi Ferrari a Red Bullem po prvních dvou závodech, uvedl: „Nechci být pesimistický, protože to byl dobrý víkend a my musíme být optimističtí a musíme si tyto chvíle užívat, ale je jasné, že Red Bull je stále vepředu. V kvalifikaci na nás mají možná tři desetiny a v závodě ještě o něco víc. Ale je těžké to odhadnout, protože nevíme, jestli jeli na maximum. Ale pocit je spíš pozitivní. Víme, že když uděláme krok vpřed, můžeme na ně vyvinout nějaký tlak. Když jsme byli loni o vteřinu pozadu, bylo to zbytečné, ale teď s nimi můžeme s dobrým startem bojovat. Myslím, že v Džiddě pro ně bylo docela snadné předjíždět, protože měli lepší maximální rychlost, ale v průběhu roku budeme mít určitě i jiné příležitosti.“
„Vůbec se nesoustředím na šampionát, ale myslím, že jsme celkově získali něco kolem 45 bodů (ve skutečnosti 49 – pozn. red), přičemž loni jsme jich po třech závodech měli 25 (ve skutečnosti 26 – pozn. red.). Je důležité mít dobrý start. Také si myslím, že se letošní monopost řídí snadněji než před rokem. To je dobrý základ pro vývoj, protože auto je pro jezdce mnohem čitelnější, takže je mnohem snazší pochopit, kde se musíme zlepšit. V této situaci je to pro nás krok vpřed, především pro celkový obraz.“
„Výkon přichází odevšad a nikdy to není tak, že máte na autě jeden aspekt, kterým získáte pět desetin. Pokud chceme dohnat ztrátu, musíme se zlepšovat v každé oblasti. Takový byl náš loňský přístup, a nakonec se nám to vyplatilo. Udělali jsme slušný pokrok, ale v každé jednotlivé oblasti se musíme dál zlepšovat. Určitě je klíčová aerodynamika. Máme v plánu vylepšení, ale jsem si jistý, že to má každý. Nejdůležitější je přinést vylepšení, která můžete na autě provozovat, a myslím, že právě v tom jsme loni odvedli dobrou práci,“ dodal Frédéric Vasseur.