Šéf Ferrari Mattia Binotto zdůraznil, že se italská stáj nikdy nevzdá boje o titul navzdory tomu, že ve Španělsku rudá stáj utrpěla další porážku.
Ferrari bylo poraženo jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Tým přivezl řadu vylepšení včetně nového motoru, který byl nasazen předčasně oproti původnímu plánu. Bohužel pro fanoušky Ferrari se očekávaný výsledek nedostavil.
Sebastian Vettel byl sice po startu vedle monopostů Mercedesu, ale probrzdil pneumatiku a pokazil si celý první stint. Jeho týmový kolega Charles Leclerc sice bojoval o pódium s Maxem Verstappenem, nakonec ale skončil až pátý.
Nyní tým se vzpínajícím se koněm ve znaku ztrácí na stříbrné šípy 96 mistrovských bodů.
Talk about tight down into Turn 1! 😬#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/HxphgyeDpf
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 12, 2019
„Na naší straně budeme pracovat velice tvrdě jako vždy. Sezóna je stále dlouhá a nikdy se nevzdáme. Takový je náš přístup. Naučíme se z tohoto víkendu hodně. Jsme zklamaní, jak se závod vyvíjel a taky naší výkonností během víkendu. Doufali jsme, že budeme lepší,“ řekl šéf Ferrari Mattia Binotto.
„Přivezli jsme pár vylepšení, dále nový motor a aerodynamiku. Nějak jsme očekávali, že budeme v boji, ale to se nestalo. Vylepšení fungovaly výborně. Na rovinkách jsme byli dostatečně rychlí, ale stále máme na autě nějaké slabiny, které se o víkendu projevily.“
„Je na nás, abychom se zlepšili. Může nás to pouze udělat silnější do budoucnosti – to je finální tečka tohoto víkendu,“ uvedl dále Binotto.
Ferrari mělo největší slabinu v posledním sektoru na okruhu v Barceloně, kde je kombinace pomalých a středně rychlých zatáček.
12 laps into #SpanishGP: #Charles16 passing #Seb5 pic.twitter.com/ynWDAVzyZ0
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 12, 2019
Když byl Binotto dotázán, aby situaci objasnil, uvedl: „Právě teď ztrácíme hodně času v každé zatáčce nejenom v posledním sektoru. V jakékoliv zatáčce jsme pomalí a navíc tam máme hodně nedotáčivosti. To není pouze přítlak, viděli jsme něco v datech, co musíme analyzovat a porozumět tomu. Takže dnešní předčasné závěry by byly špatné. Musíme to opravit, ale nejdříve uděláme pořádné analýzy a budeme se snažit pochopit přítlak auta a vyvážení monopostu. Následně pochopit chování pneumatiky. Myslím, že prozatím nemáme odpovědi.“