Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari od roku 2025 by mohl znamenat i změnu koncepce vozu. Italská stáj by se mohla vydat podobnou cestou jako Red Bull s předním zavěšením využívající pull-rod.
Od začátku sezóny udělalo Ferrari pokrok, který jim přinesl dvě výhry. Momentálně bojuje s Red Bullem a McLarenem a myšlenky na titul jsou stále na místě. Nicméně je těžké najít konkurenční výhodu, která by stáj posunula dál.
První balíček vylepšení přišel v Imole. Ferrari svůj vývoj urychlilo a balíček plánovaný na Velkou cenu Maďarska přijde v Silverstonu. Šéf týmu Frédéric Vasseur však přiznal, že realizace vylepšení je obtížnější.
„S omezením nákladů a současnými předpisy musíte myslet na víc věcí a my přineseme vylepšení, až budeme mít co přinést. Musíte mít na paměti, že výkony na roštu jsou si podobné a tempo vývoje je mnohem pomalejší než před dvěma lety. To znamená, že pokaždé, když někdo přinese vylepšení, je zlepšení menší než před dvěma lety, a to je normální.“
Ferrari nevyužilo všechny momenty k tomu, aby se více mohlo zlepšovat, a tyto situace vyvolaly otázku, zda se Ferrari nesoustředí na koncept vozu pro rok 2025, kdy by mohlo být agresivnější. Frédéric Vasseur uvedl, že v Maranellu v současné době probíhají tři projekty.
„Část týmu pracuje na nových vylepšeních, které uvidíme v průběhu letošní sezóny, a další se již zaměřuje na vůz pro příští rok. Tomu jsme dali zelenou. Kromě toho již před časem začaly práce na pohonné jednotce pro rok 2026. Co se týče šasi a aerodynamiky, můžeme vyslovit několik hypotéz, ale zatím neexistují žádné předpisy a my nemůžeme vědět víc než hypotézy.“
Zdroje naznačují, že konstruktéři pochopili některé klíčové aspekty, které by byly přínosem pro vůz na rok 2025 a pro boj s Red Bullem a McLarenem. Údajně by Ferrari mohlo přejít na přední zavěšení s pull-rodem, protože v roce 2026 by k tomuto přechodu stejně došlo. Jejich hlavní soupeři Red Bull a McLaren tuto konstrukci již využívají a zjevně jde i o aerodynamickou výhodu.
Tento přechod by vyžadoval zcela nové šasi nebo změnu pozice pilota. Rozložení hmotnosti by se tak mohlo zlepšit a Ferrari by mohlo najít svoji konkurenční výhodu, kterou tak moc hledá. Potenciální přechod Ferrari na přední zavěšení ve stylu Red Bullu přichází v době, kdy tým pokračuje ve snaze získat Adriana Neweyho, který od rudých býků odchází.
Ferrari letos jako jediné používá zadní zavěšení ve stylu pull-rod a je přesvědčeno, že koncepce push-rod, kterou mají ostatní týmy, nepřináší žádné významné výhody.
Enrico Cardile, technický ředitel Ferrari, odpověděl i na otázku, proč tým z Maranella nekopíruje ostatní: „Zaznamenali jsme dobré aerodynamické výsledky při přechodu tímto směrem a při přechodu z pull-rod na push-rod jsme neviděli velkou výhodu, která by ospravedlnila nějaké kompromisy z hlediska hmotnosti nebo poddajnosti.“