F1 „není vybavena“ na válku pneumatik

F1 „není vybavena“ na válku pneumatik

Týmy Formule 1 nejsou vybaveny na oživení války v pneumatikách a věří, že závodění by bylo horší, než když je jeden dodavatel.

Formule 1 má od roku 2007 jednoho dodavatele pneumatik. Do roku 2011 to byl Bridgestone, v tomto roce ale převzalo zodpovědnost Pirelli.

Éra Pirelli ve Formuli 1 byla ovládána poptávkou po dalších pneumatikách s vysokou degradací, ale loni italská společnost zajistila novou dohodu, která bude probíhat do konce roku 2023.

Formule 1 připravuje zásadní revizi pro rok 2021, včetně přechodu na 18 palcová kola, s důrazem na snížení nákladů a zlepšení kvality závodění.

Pirelli uvedlo, že by bylo ochotno zvážit soutěžení se soupeřem, kdyby se Formule 1 vydala tímto směrem, ale týmy se domnívají, že to není vhodná volba.

„Do modelu současné generace Formule 1 se více dodavatelů nehodí ,“ řekl hlavní inženýr Red Bullu Paul Monaghan.

„Ne každý týden testujeme pneumatiky a pneumatiky samy o sobě nejsou primárním rozdílem ve výkonu, takže v současné době je naší současnou pracovní filozofií, pokud chcete, mít jednoho dodavatele.

Změnilo by to všechno, co je na stole teď a věřím, že plány do budoucna, kdybychom měli přivést více dodavatelů. Nevím, jestli by tato změna startovní pole zavřela nebo rozložila.

Momentálně nejsme opravdu připraveni jít touto cestou.“

Formule 1 se během posledních 30 let častěji spoléhala na jednoho dodavatele pneumatik než na více dodavatelů. Spoléhala se na Goodyear (1992 -1996), Bridgestone (1999 -2000, 2007 -2010) a Pirelli (2011 -současnost).

Technický ředitel Racing Pointu Andrew Green je neoblomný, že mít válku v pneumatikách by škodilo podívané.

 

„Myslím, že mnozí dodavatelé pneumatik jdou proti celému charakteru snah o stlačení startovního roštu a zlepšení show,“ řekl. „Skončíte s těmi, kteří nemají nic, co se týče pneumatik.

Momentálně máme všichni stejnou pneumatiku a všichni můžeme udělat stejnou práci, od začátku roštu po konec.

Myslím, že tým, který dělá nejlepší práci s pneumatikami, by za to měl být odměněn, takže si nemyslím, že je to správný způsob, jak zajistit show, abych byl upřímný.“

Šest předchozích ročníků války pneumatik, 2001 až 2006, zahrnovalo dvě z nejvýznamnějších dominancí v historii Formule 1 díky partnerství Ferrari s Bridgestone.

Šéf týmu McLaren Andreas Seidl varuje: „Neměli bychom zapomenout, že i v letech největší války pneumatik jsme někdy měli převahu jednoho týmu po celou sezónu.

Takže nejsem přesvědčen, že se jedná o řešení. Je to prostě důležité, nyní si mezi týmy, společně s FIA a FOM, vezmeme čas, abychom jasně definovali, jaký je cílový dopis pro pneumatiky pro příští rok a pro rok 2021.“

Sdílejte na:
Zavřít