Vzniká nový šampionát, který bude vychovávat piloty pro Formuli E. Debutový závod se pojede už příští rok.
První pokusy o juniorskou sérii s elektrickými monoposty, která se měla jmenovat Formulino E, ztroskotal kvůli finančním potížím. Celý projekt měl zaštítit šampion Formule E Lucas di Grassi, jenže postavení auta by bylo příliš nákladné.
Ovšem snaha o založení juniorky přetrvala a nyní se zdá, že by mohla být dotažená do úspěšného startu. Seriál má nést název Electric Racing Academy (ERA). Závody by se měly konat v Británii, Belgii a Nizozemsku, přičemž první podnik by se měl jet již v roce 2020.
Šampionát by měl sloužit coby „zkušebna“ pro inovace a zároveň jako továrna na mladé talenty, kteří by se díky tomu mohli dostat právě do první plně elektrické série, Formule E.
ERU bude zaštiťovat belgické konsorcium The Driving Force, které je zodpovědné za Porsche Carrera Cup Benelux či tovární tým Porsche Prospeed Competition. Dokonce i Formulino E bylo belgickým projektem.
We are #ElectricRacingAcademy Championship.
An entry-level electric formula racing series with the goal to innovate on track.https://t.co/z9Z7ici0KD pic.twitter.com/CC4N5v4Cl2— ERA Advanced (@ERAadvanced) March 28, 2019
Za Electric Racing Academy stojí investoři, kteří mohou s novým šasi vyvíjeným japonskou firmou Dome nastoupit na start.
„Náš cíl s ERAou je otevřít lehce přístupnou platformu pro elektrický motorsport, která nabídne mladým závodníkům příležitosti a urychlí inovace na trati,“ uvedl technický šéf a obchodní ředitel Electric Racing Academy Dieter Vanswijgenhoven. „Už se těšíme na představení našich vozů v létě.“
Základem vozu společnosti Dome bude šasi F1110 z japonské formule 4. „Těšíme se na to, až budeme moci jet poprvé s naším vozem také v Evropě,“ řekl prezident Dome Takuya Takahashi. „Ale také jsme zvědaví na to, jak půjde dopředu vývoj elektrických pohonů.“
V létě 2020 by se měly odjet dva testovací dny a kalendář by měl zahrnovat „minimálně osm závodních víkendů, během nichž by se jely dva závody“. Finální verze kalendáře by měla být představena na konci tohoto roku.
Šampionát by měl být rozdělen do dvou tříd, ve kterých by závodníci řídili buďto auta s eletkromotorem o výkonu 130 kW a 24 kilowatovými bateriemi (Spots Class), nebo vozy s vlastními pohonnými jednotkami a bateriemi (Innovation Class). Mezi dvěma patnáctiminutovými částmi kvalifikace bude nabíjení zakázané. Závod bude poté trvat 23 minut.
ERA | Formule E | |
Max. výkon | 130 kW | 250 kW |
Kapacita baterie | 24 kWh | 52 kWh |
Délka závodu | 23 min | 45 min + 1 kolo |
Šasi | Dome | Spark |