Pokud se v Bahrajnu pojedou dva závody, jeden z nich by se mohl konat na vnější trati, které se v posledních dnech začalo říkat „skoro ovál“. Tato varianta nezahrnuje notoricky známou technickou pasáž tratě.
Sice zatím neznáme druhou polovinu letošního kalendáře, ale zdá se, že by se v Bahrajnu mohly odjet rovnou dva závody, než se kolos formule 1 vydá do Abú Zabí na sezónní finále.
Bahrajn má k dispozici několik různých variant trati. Ve formuli 1 se používá varianta „Grand Prix“, jen jednou ji vystřídala varianta „Endurance“, a to v roce 2010. Jezdci si ji příliš neoblíbili, v roce 2012 se tedy v Bahrajnu vrátili k verzi Grand Prix.
Vnější trať okruhu měří zhruba 3,5 km. Cílová rovinka a první 4 zatáčky sdílí s Grand Prix variantou, poté se okruh stáčí doleva a navazuje na část, kterou pamatují jezdci z Endurance varianty. Nakonec naváže na současnou 13. zatáčku.
Vnější trati se začalo přezdívat „skoro ovál“, ačkoliv běžné charakteristiky oválu nesplňuje. Jelikož má vnější trať nejvyšší licenci Grade 1, nebyl by s pořádáním závodu žádný problém.
„Bahrajn nabízí spoustu možností, proto je tato trať skvělá,“ prozradil sportovní ředitel F1 Ross Brawn. „Mohli bychom v Bahrajnu odjet dva závody na dvou odlišných tratích.“
„Je tu ‚skoro oválná‘ varianta, která by byla zajímavá, všechny varianty disponují licencí FIA Grade 1, takže v tomhle ohledu je to v pořádku. Dvě různé konfigurace ale znamenají spoustu práce pro mechaniky – musíte auta nastavit na dvě odlišné tratě.“
Slabou čarou je znázorněna Grand Prix varianta, © Motorsport.com
Formule 1 má s organizací druhé části letošního kalendáře problémy. Zrušené závody nedávno ohlásily Ázerbájdžán, Singapur a Japonsko. Královna motorsportu by tak mohla ještě nějakou dobu zůstat na starém kontinentě.
„Je tu řada dobrých evropských tratích, kam bychom se na jeden nebo dva závody mohli vrátit, abychom sezónu učinili obsáhlou. Zatím nic oznamovat nebudeme, jelikož na kalendáři stále pracujeme.“
„Chceme se vyhnout tomu, že bychom něco oznámili a poté změnili. Na druhou stranu je potřeba oznámit to co nejdříve, aby si podle toho lidé mohli vytvářet plány. Doufáme, že několik závodů z druhé poloviny sezóny umožní návštěvu fanoušků, takže potřebujeme čas na prodej lístků.“
Jednou z tratí, která by mohla nahradit singapurskou GP, by mohl být Montreal. V Kanadě oznámili, že kvůli počasí mohou pořádat závod nejpozději v polovině října. Původní termín GP Singapuru byl stanoven na 20. září.